دودکش موتورخانه یکی از قسمت های مهم در ساخت ساختمان ویلایی و آپارتمانی محسوب می شود. هدف از نصب دودکش، خارج کردن گازهای خطرناک ناشی از متصاعد کردن فرآیند احتراق در داخل ساختمان می باشد. همانطور که می دانید برای راه اندازی سیستم گرمایش در داخل ساختمان، نیاز به راه اندازی سیستم موتورخانه، نصب پکیج، شومینه و غیره می باشد. بنابراین نیاز به استفاده از گاز برای راه اندازی سیستم گرمایشی است. همانطور که می دانید احتراق گاز، موجب آزاد شدن گاز مونو اکسید کربن می شود که جزء گازهای سمی است و استشمام آن موجب مرگ انسان می شود. بنابراین اقدام به نصب  دودکش موتورخانه  می نمایند.

شرکت نخستین کار به عنوان یکی از مجموعه های معتبر و با سابقه در حوزۀ اجرای پروژه های خدماتی ساختمان چون طراحی و اجرای دودکش موتورخانه می باشند.

اهمیت نصب دودکش موتورخانه

همانطور که در ابتدای مقاله بدان اشاره نمودیم، نحوۀ طراحی و اجرای دودکش ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است چون عدم رعایت اصولی ایمنی، می تواند عامل اصلی برای مرگ و میر انسان ها محسوب شود. نصب دودکش موتورخانه بر اساس یک الگوریتم مشخص صورت می گیرد. بر همین اساس، کارشناسان با بررسی تمام جوانب، طرح اولیه و نصب دودکش ساختمان را بر مبنای نقشۀ ساختمان بر روی کاغذ پیاده سازی می کنند و پس از تأیید نهایی، اقدام به اجرای اصولی دودکش موتورخانه ساختمان های مسکونی و صنعتی را انجام می دهند.

نکات مهم چگونگی اجرای دودکش ساختمان

پیش از طراحی اصولی دودکش موتورخانه، نیاز به محاسبۀ دقیق جوانب مختلف می باشد. پایۀ اصلی ساخت دودکش از جنس ورق های فولاد سیاه است که با رنگ از جنس روی و کروم روی، سطوح کانال دودکشی را ضد زنگ می سازند که مقاومت بیشتری در برابر شرایط محیطی داشته باشند. نکتۀ مهم دیگر که در زمان نصب دودکش موتورخانه ساختمان باید در نظر گرفته شود، استفاده از دودکش کلاهک دار مخصوص است که به شکل H ساخته شده اند که از نفود آب به داخل دودکش جلوگیری می کند. در نتیجه هوای موتورخانه را به خارج از ساختمان منتقل می سازد. طراحی دریچه تعدیل فشار در محل مناسب برای تنظیم فشار در داخل کانال دودکش از دیگر اقداماتی که در فرآیند ساخت دودکش موتورخانه باید مورد توجه قرار گرفته شود.

نصب دریچۀ بازدید داخل فضای کانال برای بررسی تخلیۀ دودۀ دودکش از دیگر اقداماتی است که در روند نصب کانال دودکشی باید در نظر گرفته شود. داشتن ارتفاع یک متری دهانۀ خروجی دودکش موتورخانه از دست انداز پشت بام ضرورت دارد. به طور کلی نصب دودکش موتورخانه باید مستقیم و به صورت عمودی طراحی می شود و در صورت داشتن انحراف، نباید بیش از 30 درجه انحراف داشته باشد و در صورت نیاز به طراحی قائم دو خم، نباید اختلاف شیب میان دو خم بیش از 45 درجه نباید باشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی شرکت نخستین کار مشورت کنید. خدمات شوتینگ زباله توسط مجموعه نخستین کار ارائه می گردد.

تعبیۀ دودکش بویلرهای فایرتیوب موتورخانه در قسمت پشت دیگ، صیقلی بودن سطح داخل دودکش و قرار دادن دودکش در معرض هوای آزاد از دیگر مواردی است که در حین نصب دودکش موتورخانه حائز اهمیت است. البته این موارد، تنها برخی از نکات مهم برای راه اندازی کانال دودکشی موتورخانه هستند و در حال حاضر امکان پرداختن به جزئیات ریز مرتبط به این موضوع نمی باشد و در مقاله های دیگر به موارد عایق کاری حرارتی کانال موتورخانه، نصب صحیح کلاهک باران گیر دودکش و غیره می پردازیم.

با توجه به اهمیت بالایی که نصب کانال دودکش موتورخانه، برای مرتفع نمودن گاز سمّی و مونواکسید کربن در ساختمان ضرورت دارد، برای اطلاع از قیمت اجرای دودکش موتورخانه، می توانید با شرکت نخستین کار تماس حاصل فرمائید. پس از بررسی ساختمان و نقشۀ ساختمان، هزینه به صورت تقریبی و قطعی مشخص می شود.

 

شرکت نخستین کار  

آدرس : تهران خیابان دماوند بالاتر از سه راه تهرانپارس خیابان سازمان آب خیابان ۵ شیدایی کوچه توانگری شمالی پلاک ۱۱

کدپستی : ۱۶۵۸۹۵۷۳۸۱

ایمیل  :  nakhostin@yahoo.com

شماره تماس :02177964087 , 02177335083   

فکس 02177148025

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 661
نمایش همه
علاقه مندی ها ()