کپسول های آتش نشانی خاموش کننده های قابل حمل بوده که برای خاموش کردن حریق می توان از آن استفاده کرد. انواه کپسول آتشنشانی وجود دارد که امروزه از این کپسول ها در هر مکان استفاده می شور زیرا زمان وقوع آتش‌سوزی غیرقابل پیش بینی خواهد بود و حتماً باید خاموش کننده های دستی در دسترس قرار گیرند تا در زمان نیاز به آنها بتوان به راحتی استفاده کرد .

خاموش کننده ها دارای چند محتویات می باشند که هر یک از این محتویات کپسول آتش نشانی برای خاموش کردن انواع خاص آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 انواع کپسول های آتشنشانی

 از شارژ کپسولهای آتش نشانی می‌توان به آب، پودر و گاز ، co۲ و بیوورسال اشاره کرد.

کپسول آتش نشانی چیست؟  کپسول آتش نشانی که با عنوان خاموش کننده نیز آن را می‌شناسند استوانه‌های فلزی و محکم است که در اندازه های مختلفی به تولید می‌رسد که در داخل این محتویات از شارژ کپسول آتش نشانی استفاده می کنند که می تواند آب و یا خاموش کننده های دیگری باشد که در هنگام مواجهه با حریق، آتش را خفه کرده و باعث خاموشی آن می‌شوند. در هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی پس از کشیدن ضامن باید اهرم را فشار دهید تا مواد درون کپسول به بیرون بپاشد تا بتوانید با هدایت کردن خروجی که معمولاً شیلنگ کپسول آتش نشانی است به سوی هدف ، آتش را خاموش نمایید.

انواع شارژ کپسولهای آتش نشانی

 کپسول های آتش نشانی با توجه به استفاده ای که دارند و در مکان مربوطه حریقی که می تواند اتفاق بیفتد با توجه به مواد قابل اشتعال آن مکان تعیین می گردند که به صورت کلی کپسولهای آتش نشانی دارای ۵ نوع شارژ می باشند که عبارتند از شارژ کپسول آتش نشانی آب، شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز ،شارژ کپسول آتش نشانی co۲ ،شارژ کپسول آتش نشانی مواد مرطوب و شیمیایی، شارژ کپسول آتش نشانی کف.

مرکز آتش گریز تهران از مراکز بسیار معتبر برای شارژ انواع کپسول های آتش نشانی و خرید کپسول آنش نشانی پودر و گاز و سایر کپسول ها می باشد.

 کپسولهای آتشنشانی چه زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند ؟

در واقع هدف از قرار دادن کپسول آتشنشانی در مکان‌های مسکونی، اداری ،تجاری و هر مکان دیگر که قابل آتش سوزی است به این دلیل است که در زمان وقوع حادثه آتش‌سوزی بتوانیم آن را مهار کنیم، بنابراین گرچه آتش نشانان را خبر کرده باشیم، تا قبل از رسیدن آنها باید اقداماتی لازم را انجام دهیم و از خاموش کننده ها به صورت فوری و کاربردی استفاده کنیم . بسیار مهم است که کار با کپسول آتش نشانی را یاد بگیریم و همینطور به افراد دیگر حتی کودکان آموزش دهیم تا بتوانند در زمان های ضروری از آن استفاده کنند. در زمان خاموش کردن آتش به وسیله خاموش کننده های دستی باید خروجی آن را به سمت آتش بگیریم و آن را به صورت پخش روی آتش باشیم تا بتوانیم آتش را خاموش کنیم و یا از گسترش آن تا رسیدن نیروی آتش نشانی جلوگیری کنیم.

پس از انجام شارژ کپسول آتشنشانی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

 در زمانی که شارژ کپسول آتش نشانی را انجام دادید، می‌توانید کپسول را در محل خود نصب نمایید باید دقت داشته باشید که محل قرارگیری کپسول های آتش نشانی در دسترس همگان حتی افراد خردسال نیز باشند تا در زمان نیاز، به راحتی از آن استفاده کرد، همچنین امکان قرارگیری کپسول‌های آتش‌نشانی باید دمای متعادلی داشته باشد یعنی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد تا تأثیری بر روی محتویات داخل کپسول نداشته باشند.نکته مهمی که برای انتخاب کپسول آتش نشانی برای مکان مورد نظر وجود دارد، دقت به وزن آن است در واقع باید کپسول در وزنی تهیه کرد که بتوانند مناسب و کاربردی برای مکان مورد نظر باشند و برای فضاهای بزرگتر، از وزنه های بالاتر کپسول و تعداد بیشتری از آن بهره ببرید.

خدمات ایمنی آتش گریز تهران

آدرس: حسن آباد - خیابان وحدت اسلامی - جنب پمپ بنزین - ابتدای کوچه شهید ارزانی

تلفن تماس: 02166963703

تلفن همراه: 09127329355 - 09120732013 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 796
نمایش همه
علاقه مندی ها ()