پوشاندن درز انقطاع نیاز به تخصص دارد چون به منظور جلوگیری از انتشار ارتعاشات و لرزش ایجاد شده در ساختمان به ساختمان های همجوار در نظر گرفته می شود. ایجاد درز انقطاع نمای ساختمان بر اساس مقررات ملی ساختمان در نظر گرفته می شود، تا بدین وسیله بتوانند میزان خسارت های ناشی از ارتعاشات ساختمان را به حداقل برسانند. در نظر گرفتن فاصلۀ 20 سانتی متری بین دو ساختمان همجوار از جمله مهمترین مفاد مقررات ساخت و ساز ساختمان محسوب می شود. گروه نماروز به عنوان یکی از مجموعه هایی است که به صورت کاملاً تخصصی در زمینۀ خدمات ساختمانی در ارتفاع از جمله پوشاندن درز انقطاع به مشتریان سرویس دهی می کند.  

اجرای اصولی پوشاندن درز انقطاع

همانطور که در ابتدای مقاله بدان اشاره نمودیم، هدف از ایجاد درز انقطاع برای ممانعت از انتشار ارتعاشات بلایای طبیعی می باشد. لیکن فضای خالی ایجاد شده میان ساختمان ها ممکن است باعث لانه سازی پرندگان و حیوانات موذی کوچک شود که اثرات منفی به دنبال داشته باشد. بنابراین پس از اتمام کار پروژه باید نسبت به پر نمودن درز انقطاع اقدام نمود. حال همانطور که می دانید انواع مصالح ساختمانی وجود دارد که در این مقاله قصد بررسی آنها را داریم.

داشتن طول عمر و ماندگاری بالا، جذب جابجایی و ارتعاشات ایجاد شده، سازگاری و قابلیت اجرا بر کلیۀ سطوح و قابلیت آب بندی و عدم نفوذ آب و رطوبت از مهم ترین نکاتی هستند که هنگام پوشاندن درز انقطاع باید آنها در نظر گرفته شود که کیفیت بالایی داشته باشد. علاوه بر آنکه ماهیت اصلی ایجاد درز انقطاع از بین نرود.

آجر، سیمان و سنگ از جمله مصالح ساختمانی رایج هستند که قابلیت جذب ارتعاشات را نخواهند داشت و به طور کامل درز انقطاع را می پوشاند. بدین وسیله جزء مصالح نامناسب به حساب می آید.

یونولیت و فوم ها نیز به عنوان مواد پر کننده در ساختمان به کار برده می شود. داشتن دوام پایین در برابر نور مستقیم خورشید و شرایط نامساعد آب و هوایی به عنوان یکی دیگر از مصالح نامناسب برای پوشش درزهای انقطاع محسوب می شود.

تور نیز به هیچ عنوان ماهیت پوشانندگی ندارد و نمی توان برای پوشاندن درز انقطاع از آن استفاده نمود.

امّا پروفیل های لاستیک دار و پروفیل آلومینیومی برش دار تمام ویژگی های لازم را بطور یکجا دارد و به عنوان بهترین مصالح ساختمانی برای عملیات پوشاندن درز انقطاع می باشد. این نوع پوشش قابلیت های فوق العاده ای دارد که از قابلیت جذب ارتعاشات و لرزش ناشی از زل زله برخوردار می باشد. همچنین از نظر ظاهر نیز زیبایی ساختمان را از بین نمی برد و به راحتی می توان از آن در پوشاندن درز انقطاع استفاده نمود.

البته این نوع مصالح ساختمانی از قیمت بالایی برخوردار می باشند. بنابراین پیمانکاران تلاش نمودند که از نوع سبک مصالح ساختمانی مناسب و قیمت ارزان استفاده شود. ورق های پلی کربنات و ورق های گالوانیزه از این دسته مصالح ساختمانی محسوب می شوند که از وزن سبک و در عین حال نسبت به شرایط محیطی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. در نتیجه افرادی که پروفیل را انتخاب می کنند متحمل هزینه های سنگین می شوند. برای اطلاع از خدمات تعویض شیشه نمای ساختمان به سایت مراجعه کنید. 

اجرای پوشاندن درز انقطاع با طناب

همانطور که می دانید برای انجام پروژه های پوشاندن درز انقطاع ساختمان نیز می توان از طناب استفاده نمود. البته وسایلی چون داربست، کلایمر و بالابر نیز می تواند دسترسی لازم را به نقاط مرتفع امکان پذیر سازد. نیاز به ذکر است که هر کدام از روش ها در جایگاه خود دارای نقاط ضعف و یا قوت می باشند.

برای أخذ مشاوره و اجرای درز انقطاع با طناب می توانید با گروه نماروز ارتباط برقرار کنید.

 

 گروه نماروز

آدرس : تهران خیابان بهار جنوبی برج بهار واحد 453

شماره تماس : 33542683-021 و 6141648-0912

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 596
نمایش همه
علاقه مندی ها ()