دودکش موتورخانه چیست؟

دودکش موتورخانه یکی از سیستم هایی است که در بسیاری از مراکز صنعتی کارخانه ها و حتی کارگاه ها استفاده می شود. این سازه دارای نکات و ویژگی هایی است که باید طبق این پارامتر ها به خرید آن ها پرداخت. دودکش موتورخانه سازه ای است که برای خارج کردن دود در قسمت هایی که احتراق صورت می گیرد نصب می شود. کاری که این دودکش انجام می ‌دهد خارج کردن دود است و با این کار خود احتراق بهتر و سریع تر موادی که لازم است بسوزند کمک می کند. اساس کار این دودکش انتقال دود از جایی که فشار آن زیاد است به جایی که فشار دود کم است می باشد. این قانون را در اطراف خود می توانید به وفور مشاهده کنید. اما اگر نکات ایمنی در هنگام ساخت و نصب این دودکش رعایت نشود نه تنها کمکی نمی کند بلکه آسیب رسان نیز می باشد. بازگشت دود به داخل دستگاه باعث خفه کردن دستگاه می شود و در مقیاس صنعتی این مسئله می ‌تواند باعث ضرر مالی بزرگی شود. پس همین  دودکش موتورخانه  ساده با اساس کار ساده ی خود کمک زیادی به کارخانه  و تولیدی ها می کند. متریالی که در ساخت این دودکش مورد استفاده قرار می گیرد ورق های فولادی سیاه رنگ می باشد. این ورق ها باید به گونه ای باشند که در برابر حرارت مقاوم باشند یا می توان در جاهایی که تحمل حرارت امکان پذیر نیست این ورق ها را با موادی طوری عایق بندی کرد که حرارت را تحمل کنند در غیر این صورت حرارت باعث ذوب شدن دودکش می شود. در ادامه به این نکته اشاره می کنیم که اگر حرارت بالا رود چه کاری می ‌توانیم انجام دهیم که دودکش کارایی خود را از دست ندهد. شرکت نخستین کار بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

سایر نکات در مورد دودکش موتورخانه:

 برای این کار معمولاً سطح داخلی دودکش را با استفاده از مصالح ساختمانی مانند سیمان و پنبه نسوز می پوشانند یا عمل دیگری که انجام می‌ دهند این است که ورقه‌ های سیاه فولادی را رنگ می زنند که این رنگ شامل عناصری مانند کروم و روی است که مقاومت حرارتی دودکش را بالا می برد. در ساخت این دودکش باید تمامی اندازه ها به خوبی رعایت شود چرا که بزرگ یا کوچک بودن بلند و یا کوتاه بودن دودکش همگی بر کارایی آن تاثیر دارد. اگر دودکش زیادی بلند باشد دود از یک جایی به بعد نمی تواند بالا رود و به داخل برمیگردد و باعث خفه شدن دستگاه و آسیب به سیستم می شود. اگر قطر دودکش موتورخانه کم باشد باعث می شود که دود با سرعت بسیار بالایی خارج شود که هم باعث می شود حرارت به سرعت بالا رود و هم باعث ایجاد لرزش و سر و صدا می شود. این لرزش می تواند در نصب دودکش مشکل ایجاد کند و قطعات را از همدیگر باز کند. اگر قطر دودکش زیادی بزرگ باشد باعث می شود که سرعت دود بسیار کاهش پیدا کند و دود نتواند از دودکش خارج شود.برای خرید سیستم شستشو شوت زباله به سایت شرکت نخستین کار مراجعه کنید. 

از جمله نکات دیگری که در نصب دودکش موتورخانه باید به آن دقت کرد این است که در قسمت انتهایی برای جلوگیری از ورود آب و باران هنگام بارندگی باید از کلاهک استفاده کرد. همچنین ارتفاع دودکش باید از تمامی ساختمان های مجاور آن بلند تر باشد تا دود به افرادی که در آن جا زندگی می‌ کنند آسیب نرساند. به هر حال ورود این دود به طبیعت باعث آسیب به محیط زیست می ‌شود و آسیب محیط زیست در نهایت به انسان ها برمی گردد. گاهی اوقات بنا بر شکل ساختمان یا سازه دودکش به هر دلیلی نمی توانند مستقیم بالا رود و مسیرهای فرعی را طی می کند در این صورت نکات مهندسی باید به گونه ‌ای تنظیم شوند که این افت فشار ناشی از تغییر مسیر را جبران کنند.

 

شرکت نخستین کار

آدرس : تهران خیابان دماوند بالاتر از سه راه تهرانپارس خیابان سازمان آب خیابان ۵ شیدایی کوچه توانگری شمالی پلاک ۱۱

کدپستی : ۱۶۵۸۹۵۷۳۸۱

ایمیل  :  nakhostin@yahoo.com

شماره تماس :02177964087 , 02177335083   

فکس : 02177148025

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 765
نمایش همه
علاقه مندی ها ()