بتن یکی از مصالحی است که تقریبا در هر سازه ای از آن استفاده می شود و به دلیل مقاومتش مورد توجه قرار گرفته است اما به دلیل نفوذ پذیری مایعات در آن نیاز به آب بندی دارد. آب بندی سازه های بتنی از این نظر مورد اهمیت واقع شده است که به دلیل نفوذ آب و مایعات به داخل سازه ها امکان بهره‌ برداری خوب از سازه اتفاق نمی‌افتد و همچنین موجب دوام پایین و از بین بردن زیبایی سازه ها می باشد، از این نظر آب بندی بتن برای سازه های بتنی بسیار حائز اهمیت است. بهترین نوع آب بندی سازه در زمان ساخت آن است بنابراین افراد بهتر است در زمان ساخت سازه از  آب بندی بتن استفاده کنند ولی متاسفانه برخی از افراد به دلیل هزینه‌های بالاتر آب بندی بتن، این کار را انجام نمی‌دهند و به همین دلیل برای این سازه ها باید پس از ساخت سازه ها آب بندی بتن انجام بگیرد که این آب بندی در این مرحله به دو روش انجام می‌گیرد که در روش اول می‌توان رزین های پلی یورتان و اپوکسی را به بتن تزریق کرده و در روش دیگر می‌توان از پوشش های آب بندی استفاده کرد.

کاربرد آب بندی بتن

از آب بندی بتن برای آب بندی استخرها ، اسکله ، سدها ، پل ها و مکان هایی که با مواد شیمیایی در ارتباطند و مناطقی که در نزدیکی دریا قرار دارند و... استفاده می شود.

اب بندی بتن اولیه در زمانی انجام می گیرد که بتن ریزی اجرا می شود و سازه در حال ساخت است. اما بتن ریزی بعدی زمانیکه سازه ایجاد شده ، با استفاده مواد اب بندی لایه ای روی ان را می پوشانند.

 آب بندی با استفاده از رزین های پلی یورتان و اپوکسی

در روش تزریق رزین پلی یورتان و اپوکسی پمپ ها مواد پلی یورتان و اپوکسی را به داخل نقاط مربوطه تزریق می‌کند که تمام منافذ و داخل بتن آب بندی شود.

این نوع آب بندی بسیار مقاوم و با کیفیت است که باید توسط نیروی متخصص و دستگاه‌های پیشرفته اجرا شود این نوع آب بندی باید با مهارت بالایی انجام گیرد تا بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد اما از این نوع آب بندی بتن برای ترک های عمیق سازه ها و سازه هایی که در مقابل فشار آب دارند نیز استفاده می‌شود. این نوع شامل آب بندی عمیق بتن شده و کیفیت بسیار خوبی دارد و همین طور برای آب بندی فشار مثبت و فشار منفی می توان از این روش استفاده کرد.

تزریق اپوکسی نیز از روش های خوب برای آب بندی بتن می باشد در این روش که با تزریق در محل‌های ترکها و حفرات و منفذ ها انجام می گیرد آب بندی به وسیله پکر گذاری انجام می شود تا بتواند مقاومت سازها را در برابر ترک های احتمالی در طول زمان بالا ببرد. همین طور از این رزین تزریق شده دارای چسبندگی بالایی بوده و در برابر عوامل شیمیایی بسیار مقاوم است و یکی از راه های تعمیر بتن می باشد. برای خرید آب بند مایع بتن به سایت مراجعه کنید.

آب بندی استخر

 استخرها از جمله مکان هایی هستند که باید آب بندی بتن برای آن انجام بگیرد تا بتوانند مورد استفاده قرار گیرد و در طول زمان با مشکلات نشت اب روبرو نشود.

آب بندی استخرها از دو جهت حائز اهمیت است از جهت زیبایی سازه و همینطور سالم ماندن و تخریب نشدن سازه‌ها و طول عمر آن اهمیت بسیاری دارد و از جهت دیگر به خاطر عدم نشت آب از آب بندی بتن استفاده میشود. هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد.

آدرس  :  تهران , سعادت آباد خیابان علامه طباطبایی کوچه 38 پلاک 3 واحد 1

ایمیل  :   info@sepehrarmeh.com

شماره تلفکس  : 88680011 -021

پشتیبانی فنی : 09125866685-09121236190

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 816
نمایش همه
علاقه مندی ها ()