بتن کف سوله دارای یک سری نکات و ظریف کاری های خاص می باشد که پیش و حین اجرای بتن ریزی کف سوله باید به آنها توجه نمود. اولین قدم برای اجرای بتن کف سوله، آماده سازی کف یعنی پاک سازی کامل کف و صاف نمودن سطح زمین است که بتوانند عملیات بتن ریزی کف را به درستی انجام دهند. پس از صاف نمودن سطح زمین، زمان مگر ریزی و سپس آرماتوربندی است. لذا هنگام اجرای عملیات آرماتوربندی به هیچ عنوان نباید از ملگرد زنگ زده و فرسوده استفاده شود چون موجب آسیب دیدگی و کاهش عمر سازۀ بتنی می شود. پیاده سازی درست هر کدام از مراحل برای اجرای بتن کف سوله بسیار حائز اهمیت است و باعث افزایش استحکام و در عین طول عمر سازۀ بتنی می شود.  

اجرای بتن کف سوله

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، برای اجرای بتن کف سوله باید نکات مهمی در نظر گرفته شود که استحکام و دوام بتن کف تحت اشعاع قرار نگرفته شود. بنابراین به ترتیب باید تمام مراحل اجرای بتن ریزی کف محوطه سوله صورت گیرد.

بتن مگر یا بتن لاغر نوعی بتن نازک است که در ساخت آن از سیمان کمتری استفاده شده است. لذا هدف استفاده از بتن مگر برای اجرای بتن کف سوله، جلوگیری از نفوذ سیمان به داخل خاک می باشد. معمولاً میزان سیمانی که در بتن مگر مورد استفاده قرار گرفته می شود، به میزان 150 کیلوگرم می باشد که البته متناسب با ابعاد کف مشخص می گردد. در ضمن با استفاده از بتن مگر حین بتن ریزی کف، از نفوذ پذیری آب به داخل خاک جلوگیری می شود و بسترسازی لازم را برای آغاز عملیات بتن ریزی کف سوله فراهم می سازد و بدین وسیله پیش از انجام فوندانسیون سازی، کف صاف و یکنواخت می شود.

اجرای بتن ریزی مکانیزه کف سوله

چند سال اخیر ابزارآلات و دستگاه های مدرن و پیشرفته ای برای اجرای بتن ریزی مکانیزه کف سوله و سایر سازه های ساختمانی فراهم می باشد. در واقع ایجاد چنین امکانات و شرایطی، بستر مناسبی برای سرعت بخشیدن، بهبود کیفیت مقاومت بتن و همچنین کاهش هزینه های اجرای بتن ریزی کف فراهم می شود. امروزه شرکت های ارائه دهندۀ خدمات عمرانی ساختمان در تلاش هستند که بتوانند با اجرای مکانیزۀ عملیات بتن ریزی کف، هزینه و مدت زمان اجرای بتن ریزی کف سوله را به حداقل برسانند. علاوه بر آنکه سطح کیفیت خدماتی که ارائه داده می شود، نیز در عین حال افزایش پیدا می کند.

به عنوان مثال استفاده از دوربین لیزری برای انجام عملیات تراز کردن، ماله پروانه ای استاندارد و قالب به عنوان برخی از ماشین آلات مدرن و استاندارد جهانی هستند که برای اجرای بتن ریزی کف مورد استفاده قرار گرفته می شوند. بنابراین پیمانکاران پس از بررسی تمام شرایط، اقدام به انتخاب مناسب ترین ابزارآلات و ماشین آلات پیشرفته برای اجرای بتن کف سوله با دوام بالا و قیمت ارزان می نمایند. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل استفاده از ماشین میکسر برای بتن ریزی کف، مدت زمان اجرای عملیات بتن ریزی نباید بیش از 3 الی 4 ساعت صورت گیرد چون ماهیت بتن اختلاط شده توسط ماشین میکسر بتن، کاهش پیدا می کند.برای اطلاع از اجرای کفپوش بتنی به سایت مراجعه کنید. 

قیمت اجرای بتن کف سوله

قیمت اجرای بتن کف سوله بر اساس ضخامت و متراژ سوله بر حسب متر مکعب مشخص می گردد. البته کیفیت اختلاط بتن و شیوۀ اجرای بتن ریزی کف نیز تأثیر مستقیم بر روی قیمت نهایی پروژه دارد. امروزه با ارتقاء و پیشرفت ماشین آلات صنعتی، هزینۀ اجرای پروژه های بتن ریزی کف سوله و مشابه آن کاهش یافته است.

شرکت فنی مهندسی پارس الیس نیز در حوزۀ ارائه خدمات عمرانی و مهندسی ساختمانی فعالیت می کند و امکان اجرای مکانیزه بتن کف سوله را برای متقاضیان فراهم می نماید.

شركت پارس الیس 

آدرس: تهران، نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان غربی، ساختمان 89
تلفکس: 02177130486 و  02177130488

                 02177274887 و 09123963060

ایمیل:  info@parselis.com / ceo@parselis.com

               pars.elisco@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 893
نمایش همه
علاقه مندی ها ()