پوشاندن درز انقطاع یکی دیگر از خدماتی است که در حوزۀ خدمات ساختمانی به مالکان ساختمان ارائه داده می شود. همانطور که می دانید برای اجزای عملیات ساختمانی باید به نکات ایمنی مختلفی توجه نمود و دستورالعمل های قانونی متعددی را شخص پیمانکار پروژه باید رعایت کند. ایجاد فضای انقطاع از جملۀ این موارد است که هنگام ساخت و ساز ساختمان بلند باید نسبت به آن توجه داشته باشند. رعایت این فاصله موجب می شود که از حواث احتمالی چون زلزله، ارتعاشات ایجاد آمده در ساختمان بر ساختمان همجوار تأثیر قابل توجهی نداشته باشد و بدین وسیله میزان خسارات را به حداقل برسانند. با توجه به اینکه ابعاد درز تعبیه شده زیاد است، پیمانکاران تلاش می کنند که برای جلوگیری از لانه سازی پرندگان و زندگی حشرات موذی، اقدام به پوشاندن درز انقطاع نمایند. امروزه به روش های مختلفی می توان عملیات پوشاندن درز انقطاع را انجام داد که در عین حال کاربری خود را حفظ کند و همچنین زیبایی نمای ساختمان حفظ گردد. 

خدمات پوشاندن درز انقطاع

خدمات پوشاندن درز انقطاع بر اساس تنوع ساختمان و ابعاد درز انقطاع صورت می گیرد. به طور جامع به فضاهای خالی که در بخش های مختلف ساختمان ایجاد می کنند، درز اطلاق می شود و هدف از ایجاد طراحی آن ها، برای ارتقاء ضریب ایمنی ساختمان می باشد، تا بدین وسیله بتوانند از بروز حوادث ناگهانی پیشگیری کنند.

درز انقطاع، درز انبساط، درز کنترل، درز اجرایی از جمله انواع درزهای انقطاع ساختمان محسوب می شوند که برای پوشاندن آنها، از راهکارهای مختلفی استفاده می شود. البته هر کدام از این درزها کاربرد خاصی در فضای ساختمان دارند که در این مقاله تنها به مبحث پوشاندن درز انقطاع ساختمان می پردازیم.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره نمودیم، درز انقطاع به شیار خالی میان دو سازۀ ساختمانی اطلاق می شود که بدین وسیله بتوانند از اثرات تنش و ضربه های ناشی از بلایای طبیعی چون زلزله به ساختمان همجوار جلوگیری کنند. لذا برای انجام پوشاندن درز انقطاع نباید به هیچ عنوان این فضا با استفاده از مصالح ساختمانی پوشانده شود چون ماهیت ایجاد این فضا از بین می رود، لذا باید به روش های دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنیم، درز انقطاع را پوشاند.

به کارگیری از مصالح ساختمانی چون آجر، سنگ، سیمان و غیره یکی از روش های نامناسب پوشاندن درز انقطاع ساختمان محسوب می شوند. علاوه بر آن استفاده از یونولیت و فوم پرکننده نیز به نوبۀ خود مقاومت پایینی نسبت به تابش نور خورشید و شرایط نامناسب محیطی دارد. در ضمن استفاده از توری نیز نمی تواند پوشش دهندۀ خوبی برای درز انقطاع باشد و جزء مصالح نامناسب محسوب می شود. برای اطلاع از خدمات تعویض شیشه نمای ساختمان به سایت مراجعه کنید. 

لذا استفاده از پروفیل های لاستیک دار و آلومینیومی برش دار به عنوان بهترین گزینه برای پوشش دهندۀ درز انقطاع ساختمان به حساب می آیند و پوشانندگی بالا و در عین حال دارای ماهیت جذب کنندگی لرزش های ساختمانی دارد و از دوام بالایی برخوردار می باشند. با استفاده از این نوع پوشش به راحتی می توانند سطوح درز انقطاع را بدون از بین بردن کاربری آن بپوشانند.

ورق های پلی کربنات و همچنین ورق های گالوانیزه از دیگر مصالحی است که می توان برای اجرای پوشاندن درز انقطاع می توان از آن ها استفاده نمود که بسیار سبک بوده و دوام بالایی نسبت به شرایط محیطی دارد و نسبت به پروفیل از قیمت ارزان تری برخوردار است. بدین ترتیب با انتخاب روشی مناسب، به راحتی می توان پوشاندن درز انقطاع با طناب را انجام داد. در ضمن امکان استفاده از بالابر، داربست و همچنین کلایمر و کرین نیز فراهم می باشد.

گروه نما روز به عنوان یکی از گروه های فعال در حوزۀ ارائه خدمات ساختمانی همچون اجرای پوشاندن درز انقطاع در ساختمان های مختلف می باشد.

 

 گروه نما روز

آدرس : تهران خیابان بهار جنوبی برج بهار واحد 453

شماره تماس : 33542683-021 و 6141648-0912

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 639
نمایش همه
علاقه مندی ها ()