ساخت استخر یکی دیگر از پروژه های پر طرفدار ساختمانی است. با توجه به علاقه مندی عموم مردم به شنا کردن و آب تنی شاهد ساخت انواع استخر روباز و استخر خانگی هستیم. البته لازم به ذکر است که متناسب با نوع مصالح ساختمانی در دسته بندی های مختلف چون استخر بتنی، استخر بلوکی، استخر آجری، استخر خاکی و استخر پیش طراحی و ساخته می شوند.

اجرای ساخت استخر همانند هر سازۀ ساختمانی نیاز به دانش و تخصص دارد که بتواند تمام جوانب کاری را در نظر گرفته و در نهایت مقاوم ترین و کاربردی ترین استخر را تحویل مشتری دهند. خیلی از افراد تصور می کنند که ساخت استخر تنها در فضای باز میسر می باشد که این مسئله اشتباه است و چون امروزه شاهد اجرای انواع استخر خانگی و سرپوشیده می باشیم.

مراحل ساخت استخر

مراحل ساخت استخر شامل حفاری زمین مطابق با ابعاد نقشۀ استخر، آرماتوربندی کف و دیواره، آب بندی و اجرای کاشی کاری و در نهای آب کردن استخر و راه اندازی تأسیسات تعبیه شده در استخر می باشد. البته لازم به ذکر است که روش های متعددی برای ساخت و احداث استخر وجود دارد که مجری طرح، متناسب با بودجۀ مالی و ابعاد محیط، بهترین روش را انتخاب می نماید.

اجرای ساخت استخر با آجر و یا بلوک تقریباً ویژگی های یکسانی نسبت به یکدیگر دارند. استفاده از آجر به تنهایی در ساخت استخر مرسوم نمی باشد چون مقاومت لازم را در برابر فشار وارده از سوی آب را ندارد و در همین راستا به همراه آن از میلگرد استفاده می شود. در نهایت نیز برای عایق کاری آن از ایزوگام و قیرگونی استفاده می شود. به طور کلی ساخت استخر آجری در ایران به روش های هسته بتن مسلح و یا رویه پاششی بتنی صورت می گیرد، که هر کدام از آنها دارای مراحل مختلفی می باشند که در این مقاله مجال شرح آن را نداریم.

ساخت استخر فضای باز

برای ساخت استخر فضای باز به راحتی می توان روش های رایج ساخت استخر آجری، بتنی و غیره را انتخاب نمود. حفاری زمین، آرماتوربندی، آب بندی استخر و سپس کاشی کاری از جمله مراحل اجرایی ساخت استخر فضای باز و همچنین استخر خانگی محسوب می شوند. زمان اجرای هر کدام از این مراحل نسبت به حجم پروژه، بودجۀ مالی و نوع مصالح ساختمانی دارد.

ساخت استخر بتنی نیز یکی دیگر از روش های رایج امروزه محسوب می شود. گفته می شود که ساخت استخر بلوکی از جمله استخرهای کم هزینه به حساب می آید که البته با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، این روش نیز هزینه نسبتاً بالایی نیاز دارد. البته تمام این مواردی که ذکر می شود، حالت کلی دارد.

در این روش، باید مقاوم سازی استخر در قسمت های دیواره و پی کف در نظر گرفته شود. در صورتی که روش ساخت استخر بلوکی در فضای باز انتخاب می شود، باید زمین بکر و بدون ریشۀ درخت انتخاب گردد که بتواند استحکام لازم را برای احداث استخر فراهم سازد.برای انجام زه کشی و پایداری گود به سایت مراجعه کنید. 

هزینۀ ساخت استخر

هزینۀ ساخت استخر و بازسازی استخر به پروژۀ کاری بستگی دارد و به طور قطعی نمی توان پیش از بررسی پروژه مشخص نمود. امروزه افراد زیادی علاقه مند به داشتن استخر در محل زندگی خود می باشند. لذا پروژه های ساخت استخر خانگی و فضای باز ویلایی افزایش پیدا کرده است. از این رو افرادی که قصد ساخت سازه های ساختمانی و یا نوسازی ویلا را دارند، می توانند از مزایای احداث استخر در فضای باز ویلا بهره گیرند و زمینۀ تفریح و سرگرمی را برای خود و خانواده فراهم کنند.

هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه دارای رزومۀ کاری موفق در حوزۀ ساخت استخر و بازسازی انواع استخر در تهران می باشد.

 

آدرس  :  تهران , سعادت آباد خیابان علامه طباطبایی کوچه 38 پلاک 3 واحد 1

ایمیل  :   info@sepehrarmeh.com

شماره تلفکس  : 88680011 -021

پشتیبانی فنی : 09125866685-09121236190

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 712
نمایش همه
علاقه مندی ها ()