آب بندی بتن بخشی از مرحلۀ اجرای سازه های ساختمانی و عمرانی است. به دلیل ماهیتی که سازه های بتنی و سیمان دارد، برای جلوگیری از نفوذپذیری رطوبت و آب به داخل سازه های ساختمانی باید عملیات آب بندی و عایق کاری بتن صورت گرفته شود. مسئله آب بندی باید طرح تمامی مراحل اولیه، طراحی و ساخت سازه های سیمانی و بتنی باید مد نظر قرار گرفته شود که بتواند مفید واقع شود. توجه به این مسئله موجب دوام و طول عمر سازه های بتنی می شود و بدین وسیله ممکن است هزینه های جانبی نگهداری از سازه ها را به حداقل برساند. عملیات آب بندی بتن تنها اختصاص به سازه های بتنی عمرانی چون سد، استخر، ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، درمانی، سالن های ورزشی و غیره نمی شود، بلکه آب بندی برای مخازن بتنی آب شرب و همچنین تصفیه خانه های آب و فاضلاب و مراکز شیلات نیز در نظر گرفته می شود.

اجرای آب بندی بتن به روش های مختلف

اجرای عایق بندی بتن نیاز به رعایت یک سری اصول و ضوابط استاندارد دارد. به همین دلیل پیمانکار و مجری طرح های عمرانی متناسب با نقشه و مراحل اجرای پروژه، اجرای آب بندی بتن را آغاز می کند. برخی از مراحل آب بندی بتن در زمان اختلاط بتن با دیگر مصالح ساختمانی صورت می گیرد. بدین صورت با تولید بتنی با کیفیت و آب بندی شده، می توانند واتراستاپ های داخل بتن را انجام دهند و به نوعی در عملیات آب بندی سازه های بتنی موفق شوند.

علاوه بر آن پس از اتمام سازه های بتنی، در واقع به منظور بازسازی سازه های ساختمانی نیز می توانند با بکارگیری از مواد شیمیایی اجرای عایق کاری بتن را انجام دهند. همانطور که می دانید انتخاب نوع روش اجرای آب بندی سازه های بتنی، ارتباط مستقیم به میزان مهارت و دانش مجری طرح دارد که بر حسب تسلط خود بر دانسته ها و بررسی نقشه ها و سازه، بتواند بهترین گزینه را انتخاب نماید که از نظر هزینه و همچنین کارایی، بیشترین بازدهی را داشته باشد.

اجرای آب بندی بتن با مواد افزودنی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره نمودیم، عملیات آب بندی بتن با استفاده از مواد افزودنی که زمان اختلاط اولیه بتن به سیمان اضافه می شود، صورت می گیرد. اضافه کردن مواد افزودنی روان کننده که موجب روان کنندگی بتن می شود و به نحوی باعث کاهش نسبت آب به سیمان شده و زمینه را برای متراکم سازی بتن محیا می کند. در نتیجه موجب کاهش نفوذپذیری آب به داخل سازه های بتنی می شود. ژل میکروسیلیس از رایج ترین مواد افزودنی است که به اختلاط بتن افزوده می شود و باعث ایجاد سیلیکات کلسیم محلول در آب شده و بدین ترتیب میزان نفوذپذیری بتن را کاهش می دهد و به طور کلی دو مزیت عمده را برای بتن ایجاد می کند. کاهش نفوذ پذیری آب و اجرای عملیات آب گریزی یا دفع کنندگی آب از جمله خواص اجرای آب بندی بتن با مواد افزودنی است. برای خرید آب بند مایع بتن به سایت مراجعه کنید. 

هزینۀ آب بندی بتن

با توجه به تعدد پروژه های عمرانی، میزان مواد افزودنی و مراحلی که برای اجرای آب بندی مورد استفاده قرار گرفته می شود، متفاوت از یکدیگر می باشد. بنابراین پیش از بررسی نقشه و طرح سازه نمی توان به طور دقیق هزینۀ آب بندی بتن را مشخص نمود. در اصل هزینۀ آب بندی اصولی بتن به نوع سازه و میزان کیفیت مصالح ساختمانی چون سیمان دارد. لذا اگر قصد آب بندی سازه های ساختمانی سیمانی آماده را دارید، می توانید با مهندسان عمران با تجربه مشورت نمائید.

هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه جزء یکی از موفق ترین مجریان طرح های عمرانی و ساختمانی در ایران است که امکان مشاورۀ رایگان را برای متقاضیان فراهم نموده است.

آدرس  :  تهران , سعادت آباد خیابان علامه طباطبایی کوچه 38 پلاک 3 واحد 1

ایمیل  :   info@sepehrarmeh.com

شماره تلفکس  : 88680011 -021

پشتیبانی فنی : 09125866685-09121236190

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 757
نمایش همه
علاقه مندی ها ()