انواع الیاف در بتن الیافی:

بتن الیافی یکی از انواع بتن می باشد که در سازه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این بتن ها در داخل خود دارای الیاف های مختلفی از جنس های گوناگونی هستند و بر حسب نوع سازه ای که این بتن ها در آن به کار برده می شوند، انواع بتن الیافی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی الیاف های به کار برده شده در این بتن ها دارای اجناس گوناگونی مانند پلیمری، پلاستیکی، شیشه ای، فولادی، پلی پروپیلن و جنس های دیگری هستند که هر کدام از آن ها دارای کاربرد خاصی هستند. مثلاً در سازه هایی که انجام عمل آرماتور بندی برای بتن ریزی حذف شده است، از الیاف های فولادی استفاده خواهند کرد تا بتواند استحکام سازه را چندین برابر افزایش دهد. در ادامه هر کدام از الیاف های نام برده شده را به اختصار توضیح خواهیم داد. همان طور که گفته شد الیاف های فولادی در بتن ها به کار برده می شوند تا بتوانند در برابر آسیب های مکانیکی مانند فشار های بسیار بالا و همچنین کشش بالا، مقاومت بتن را افزایش دهند. ضمن این که استفاده از فولاد در این بتن ها باعث می شود عملیات بتن ریزی با کاهش ترک ها در ساختار بتن ایجاد شود. الیاف شیشه ای نوع دیگری از الیاف های به کار برده شده در بتن ها می باشد. این الیاف ها با به کار برده شدن در داخل بتن الیافی باعث می شوند میزان روان بودن و یا به بیان تخصصی میزان اسلامپ بتن کم شود و به همین دلیل هنگام به کار برده شدن الیاف شیشه ای در داخل بتن های نام برده شده باید از مواد روان ساز در بتن استفاده نمود.

سایر انواع بتن الیافی:

یکی دیگر از بتن هایی که در سازه های مختلف کاربرد دارد بتن الیاف پلی پروپیلن می باشد. این الیاف در نوع خود دارای کاربرد های بسیار بالایی است و همچنین مزایای بسیاری در آن دیده می شود. یکی از این مزایا این است که هنگام استفاده از این بتن هیچ گونه آثاری بر سطح بتن مانند ترک خوردگی و یا جمع شدن دیده نخواهد شد. ضمن این که دارای مقاومت بسیار بالایی است و به هیچ وجه خرد نمی شود. یکی دیگر از خاصیت های بتن پلی پروپیلن این است که به دلیل عدم جذب آب توسط الیاف پلی پروپیلن، بتن نیز دارای چنین خاصیتی شده و برای روان کردن این بتن ها نیازی نیست که آب به ترکیب بتن اضافه شود. زیرا با اضافه شدن آب به بتن ها مقاومت آن ها بسیار کاهش خواهد یافت. از دیگر الیافی که در بتن ها استفاده می شود الیاف های آرامید هستند. این الیاف نیز دارای مزایای بسیار زیادی است که باعث شده است بتن میزان راندمان و کارایی بسیار بالایی داشته باشد. با اضافه شدن الیاف های آرامید به بتن ها، خصوصیات و کاربرد های ویژه ای به بتن افزوده خواهد شد. مثلاً به دلیل وزن پایینی که این الیاف ها دارند بتن نیز چنین ویژگی را دارا است. برای اطلاع از خدمات کف سازی صنعتی به سایت مراجعه کنید.

به غیر از وزن پایین می توان پایدار بودن در برابر حرارت زیاد ،مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی مانند کشش و همچنین مقاومت بسیار بالا در برابر شعله را نام برد. یکی دیگر از الیاف های به کار برده شده در بتن الیافی نوع کربنی می باشد که آن نیز به نوبه خود دارای مزیت های بسیار زیادی است. مثلاً این الیاف باعث می ‌شود بتن مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی داشته باشد. همچنین استحکام بتن ها با استفاده از چنین الیافی در آن ها به مراتب بالاتر خواهد رفت. همان طور که گفته شد هر یک از الیاف های نام برده شده در بتن ها به کار برده می شوند و باعث می شوند بتن های مختلفی از نظر الیاف تولید شود و این که کاربرد های گوناگونی برای هر یک از آن ها وجود دارد.

شركت پارس الیس 

آدرس: تهران، نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان غربی، ساختمان 89

تلفکس: 02177130486 و  02177130488

                 02177274887 و 09123963060

ایمیل:  info@parselis.com / ceo@parselis.com

          pars.elisco@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 822
نمایش همه
علاقه مندی ها ()