اجرای ماله پروانه در عملیات بتن ریزی:

در این مقاله در مورد عملیات بتن ریزی ساختمان ها که توسط اجرای ماله پروانه انجام می ‌شود اطلاعات بخصوصی را ارائه خواهیم داد. این اطلاعات می تواند شما را کمک کند که در مورد دستگاه ماله پروانه بدانید و این که این دستگاه چه کاربردی در صنعت ساختمان سازی دارد. همانطور که می دانید مصالح ساختمانی به خصوص مصالحی که در کف محوطه و ساختمان ها استفاده می شود مانند سنگ، سرامیک و موزاییک و غیره با قیمت بسیار بالایی رو به‌ رو شده است و محیط های بسیار بزرگ از نظر هزینه ممکن است به دلیل بالا بودن قیمت ها، استفاده از مصالح گران قیمت هزینه بر بوده و صرفه اقتصادی نداشته باشد. به همین دلیل برای این گونه محیط های بزرگ به صرفه ترین کار این است که از عملیات بتن ریزی استفاده شود. همان طور که می دانید بتن ریزی امروزه در محیط‌ هایی مانند انبار، سوله، بیمارستان، محوطه، حیاط، پارکینگ، کارخانه ها و کارگاه ها و بسیاری از محیط های عمومی و اختصاصی می ‌تواند بسیار مفید باشد. زیرا هم دارای قیمت مناسبی است و هم از نظر استحکام قدرت بالایی خواهد داشت. برای انجام بتن ریزی پیمانکاران و مهندسان مراحلی را طی کرده و سپس بتن را روی سطح مورد نظر خواهند ریخت که به ترتیب عملیات بتن ریزی شامل بتن مگر، آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی نهایی می باشد، که در این مرحله آخر یعنی همان بتن ریزی نهایی به وسیله دستگاهی به نام ماله پروانه انجام می شود که همان  اجرای ماله پروانه می باشد. اجرای ماله پروانه توسط این دستگاه به روش های مختلفی انجام می گیرد. ممکن است این دستگاه به صورت دستی بوده باشد و یا ممکن است فرد اپراتور روی آن نشسته و به هدایت کردن این دستگاه بپردازد. مسلماً نوع سرنشین ‌دار این دستگاه کارایی بهتری داشته و می ‌تواند سرعت عمل اجرای ماله پروانه را به مراتب بالاتر ببرد.

کاربرد و عملکرد اجرای ماله پروانه:

همان طور که گفته شد استفاده از دستگاه ماله پروانه آخرین مرحله ای است که بتن ریزی انجام می شود. در مراحل اولیه بتن ریزی مگر ریخته می شود تا بتواند سطح خاک را برای انجام بتن ریزی اصلی آماده کند. پس از ریختن بتن مگر نوبت به مرحله آرماتور بندی به وسیله انواع میلگرد خواهد رسید و پس از آن نیز قالب بندی سطوح انجام خواهد شد. مهمترین مرحله که همان مرحله اصلی است اکنون فرا رسیده و پیمانکاران به ریختن بتن اصلی روی سطح خیس می پردازند. برای این که سطح بتن اصلی بتواند کاملاً صاف و صیقلی باشد می توان به صورت دستی از ماله استفاده نمود. ولی برای عملکرد بهتر از نظر سرعت و کیفیت از اجرای ماله پروانه با دستگاه سرنشین‌ دار استفاده خواهند کرد. این دستگاه می ‌تواند سطح اصلی بتن را کاملاً صاف و صیقلی کند و به همین دلیل از این دستگاه بخصوص برای محوطه و محیط‌ هایی که در معرض دید عموم قرار دارد استفاده خواهند کرد. مثلاً برای سالن های ورزشی، باشگاه ها و بیمارستان ها از چنین دستگاهی برای صاف و صیقلی کردن سطح بتن استفاده می کنند. برای انجام کفپوش اپوکسی از طریق لینک اقدام نمایید.

استفاده از چنین دستگاهی می‌ تواند عملیات زمان بر بتن ریزی کردن را به نصف کاهش دهد و همچنین می تواند شیب سطح بتن ریزی شده را به درستی تنظیم کرده و باعث می‌ شود سطحی به وجود بیاید که از هر نظر بدون عیب و ایرادی باشد. البته استفاده از بتن با کیفیت عالی و عیار بالا می تواند عملکرد و راندمان بتن ریزی با ماله پروانه را بسیار بالاتر ببرد. یکی دیگر از کاربرد هایی که ماله پروانه باعث آن می شود این است که این دستگاه با فشاری که بر سطح بتن وارد می ‌کند، می‌ تواند حباب‌ های هوا را از داخل آن ها خارج کند و به همین دلیل سطوحی که با چنین دستگاهی صاف می شوند ترک نخواهد خورد.

شركت پارس الیس 

آدرس: تهران، نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان غربی، ساختمان 89

تلفکس: 02177130486 و  02177130488

                 02177274887 و 09123963060

ایمیل:  info@parselis.com / ceo@parselis.com

          pars.elisco@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 848
نمایش همه
علاقه مندی ها ()