آشنایی با بتن ریزی ماله پروانه:

بتن ریزی ماله پروانه یکی از روش های بتن ریزی است که در ساختمان‌ ها و به طور کلی در صنعت ساخت و ساز انجام می ‌شود. این روش می ‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. در چنین روشی همه مراحل بتن ریزی به صورت مشابه با مراحل دیگر بتن ریزی انجام خواهد شد و فقط بتن اصلی سطوح مختلف به وسیله دستگاهی به نام ماله پروانه صاف و صیقلی خواهد شد. شاید فکر کنید چنین روشی با روش های معمول متفاوت نیست ولی باید گفت که سخت در اشتباه هستید. زیرا  ماله پروانه می تواند نهایت دقت را به همراه داشته باشد و در نتیجه سطوحی که توسط ماله پروانه بتن ریزی شده باشند کیفیت و راندمان بسیار بالاتری نسبت به سطوح دیگر خواهد داشت. دستگاه بتن ریزی ماله پروانه ای دستگاهی است که با قرار گرفتن روی سطوح بتن ریزی شده می تواند آن ها را کاملاً صاف و صیقلی کند و به نوعی عملکرد آن مشابه ماله های بنایی گذشته می باشد، ولی دارای کارکرد بسیار بالاتری نسبت به آن ها است. البته ماله پروانه به صورت دستی وجود دارد و همچنین نوعی از آن ساخته شده است که فرد اپراتور روی آن نشسته و وظیفه کنترل و هدایت آن را به عهده دارد که مسلماً نوع پیشرفته و سرنشین دار این دستگاه نسبت به نوع دستی آن عملکرد بهتری خواهد داشت. اگر بخواهیم در مورد وظیفه اصلی دستگاه بتن ریزی ماله پروانه صحبت کنیم باید بگوییم این دستگاه علاوه بر این که می ‌تواند سطح بتن ریخته شده را کاملاً صاف و صیقلی کند، قادر است حباب هوا که در داخل بتن های ریخته شده روی سطح زمین وجود دارد را خارج کرده و مانع ترک خوردگی، پوک شدن و یا مشکلاتی در بتن شود. با وجود چنین دستگاهی عملیات کف سازی و یا ایجاد محوطه و یا کف ساختمان ها با سرعت بسیار بیشتر و کیفیت بالاتری انجام می شود. ضمن این که با توجه به سطح صاف و صیقلی که دستگاه ایجاد می کند نیاز به مصالح ساختمانی دیگر کمتر خواهد شد.

سایر اطلاعات در مورد بتن ریزی ماله پروانه:

امروزه محوطه ها و ساختمان های بسیار زیادی هستند که برای کف این ساختمان ها بتن ریزی انجام می شود. عملیات بتن ریزی بسیار حساس بوده و ذره‌ ای بی دقتی و یا بی کیفیتی مواد بتن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به عملیات بتن ریزی وارد کند. همچنین از دیگر علت هایی که می تواند باعث پایین آمدن کیفیت عملیات بتن ریزی شود عملکرد افرادی است که در این زمینه متخصص هستند. برای اطلاع از اجرای کفپوش بتنی به سایت مراجعه کنید. 

عملیات بتن ریزی باید به گونه ای انجام شود که دقیقا طبق مراحل تعریف شده به پیش برود. زیرا همان طور که گفته شد مواد بتن بسیار حساس هستند و اگر طبق مراحل تعریف شده در این عملیات انجام نشود، بتن با مشکلاتی مانند پوک شدن، شکستگی و ترک خوردگی روبه رو می شود. به همین علت پیمانکاران برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از دستگاه بتن ریزی ماله پروانه استفاده می ‌کنند تا بتوانند جلوی چنین آسیب ‌هایی را بگیرند. البته استفاده از چنین دستگاهی به تخصص بسیار بالایی نیاز داشته و فردی که قرار است با چنین دستگاهی به فعالیت بپردازد باید اطلاعات کافی و دقیق در مورد بتن ریزی و کار با چنین دستگاهی داشته باشد. زیرا ذره ‌ای بی دقتی در استفاده از چنین دستگاهی می ‌تواند به بتن آسیب برساند. همان طور که گفته شد دستگاه های ماله پروانه می ‌توانند به عملیات های عمرانی ساختمانی کمک شایانی کرده و به آن ها سرعت ببخشند. به همین دلیل ساختمان هایی که سرعت ساخته شدن کف برای آن ها بسیار مهم است مانند کارخانجات و کارگاه ها، بیمارستان ها، سالن های ورزشی و بسیاری از مراکز عمومی دیگر از چنین دستگاهی برای بالا رفتن سرعت کاری استفاده می کنند.

شركت پارس الیس 

آدرس: تهران، نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان غربی، ساختمان 89

تلفکس: 02177130486 و  02177130488

                 02177274887 و 09123963060

ایمیل:  info@parselis.com / ceo@parselis.com

          pars.elisco@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 897
نمایش همه
علاقه مندی ها ()