تعریف بتن ریزی سوله:

بتن ریزی سوله یکی از انواع عملیات های بتن ریزی می باشد که پیمانکاران آن را نسبت به مصالح دیگر ترجیح می دهند زیرا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد و می تواند عمر طولانی داشته باشد. ضمن این که بتن ریزی سوله و یا کف سازه های دیگر هزینه بسیار پایین تری خواهد داشت و استفاده از آن صرفه اقتصادی دارد. یکی دیگر از دلایلی که انواع بتن ریزی انجام می شود این است که در زمان بسیار کمتری می ‌توان آن را انجام داد در صورتی که سنگ و یا سرامیک های مختلف در کف سازه ها زمان بیشتری را استفاده می کنند. بتن ها ترکیباتی از مواد شیمیایی مختلفی هستند که در کنار یکدیگر باعث ایجاد بتن می شوند. از بتن ها در کف محوطه، سوله، انباری، باشگاه، کارخانجات، محوطه های بیمارستانی و بسیاری از مراکز دیگر مانند پارکینگ استفاده می شود. استفاده از بتن ها نیاز یک ساختمان به مصالح دیگر را از بین می ‌برد. زیرا آن ها به صورت کاملاً صاف و یکدست به کار برده می ‌شوند و می ‌توانند علاوه بر مقاومت و هزینه پایین، ظاهر متناسبی دارا باشند. برای هر محیطی از یک نوع کفپوش و یا نوعی از بتن ریزی استفاده می ‌شود که هر کدام از آن ها متناسب با محیط و مواد موجود در محیط مربوطه می باشند. زیرا نوع محیط و شرایط آب و هوایی آن و همچنین موادی که در محیط نام برده شده وجود دارد، برای نوع بتن بسیار مهم می باشد. مثلاً انواع کفپوش که از جنس بتن می باشند با نام های پلی یورتان، کفپوش اپوکسی و بتن سخت رنگی و... هستند که هر کدام از آن ها همان طور که گفته شد مطابق با شرایط محیط خاصی می باشند. به طور مثال بهترین و مناسب ترین کفپوش که می ‌توان برای بتن ریزی سوله به کار برد کفپوش اپوکسی می باشد.

سایر اطلاعات راجع به بتن ریزی سوله:

برای استفاده از بتن ریزی محیط های دیگر و سوله مراحلی وجود دارد که عموماً به صورت یکسان انجام خواهد شد که در ادامه این مراحل را به صورت خلاصه بررسی خواهیم کرد. برای این که شروع به انجام عملیات بتن ریزی کنیم ابتدا باید کف محوطه و یا سوله مورد نظر را از هر گونه سنگ و سنگریزه های کوچک و بزرگ پاک کنیم و سطح آن را کاملاً یکدست کرده تا برای انجام مراحل بعدی آماده شود‌. در صورتی که خاک سطوح مورد نظر نرم باشد و نتوان آن را به درستی صاف نمود بهتر است از نوعی از بتن استفاده شود که فقط قابلیت صاف کردن سطوح مربوطه را داشته باشد. نام این بتن نام برده شده بتن مگر یا بتن با عیار پایین می باشد. این بتن برای مرحله صاف کردن استفاده می شود و کاربرد دیگری نخواهد داشت. زیرا کاملاً ضعیف بوده و قادر نیست استحکامی را در سطح مورد نظر ایجاد کند. برای اطلاع از قیمت کفپوش اپوکسی به سایت مراجعه کنید.  

برای ریختن هر نوع بتنی چه دارای عیار پایین باشد و چه دارای عیار بالایی باشند، باید سطح زیرین این بتن را کاملا خیس کرده تا انجام عمل پتانسیل باعث نشود که آب داخل بتن به لایه های زیرین نفوذ کند و به نوعی پوک شود. در صورتی که بتن مربوطه کاملاً پوک شود استحکام خود را از دست خواهد داد و دچار از هم گسستگی خواهد شد که در این صورت مرحله بتن ریزی سوله با مشکل ایجاد شده و نمی تواند به درستی کارایی داشته باشد و عمر پایینی نیز خواهد داشت. پس از مرحله بتن ریزی مگر، آرماتور بندی و پس از آن نیز مرحله قالب بندی انجام می شود. پس از این که مرحله قالب بندی انجام شد بتن ریزی سوله به مرحله اصلی خود رسیده و بتن ریزی انجام خواهد شد. همانطور که گفته شد قبل از این بتن نیز سطح زیرین باید کاملاً خیس باشد تا بتن مورد نظر بهترین عملکرد خود را نشان بدهد.

شركت پارس الیس 

آدرس: تهران، نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان غربی، ساختمان 89

تلفکس: 02177130486 و  02177130488

                 02177274887 و 09123963060

ایمیل:  info@parselis.com / ceo@parselis.com

          pars.elisco@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 825
نمایش همه
علاقه مندی ها ()