اجرای بتن ریزی کف دارای چه مراحلی است؟

امروزه برای این که بخواهند هزینه کف سازی را کاهش دهند از بتن ریزی کف استفاده می کنند. بتن ریزی کف برای محوطه های بسیار بزرگ، سوله ها، انبار ها، پارکینگ های مختلف و به طور کلی برای محوطه هایی که رفت و آمد در آن ها بسیار زیاد است مانند باشگاه ها و سالن های مختلف دیده می ‌شود. پیمانکاران برای ساختمان های مختلف و سازه ها از بتن برای کف استفاده می کنند، زیرا علاوه بر این که بتن بسیار کم هزینه تر نسبت به متریال دیگری مانند سنگ و انواع سرامیک می باشد، در وقت نیز بسیار صرفه جویی کرده و می ‌تواند به سرعت بتن سازی کف را اجرا کند. برای این که این افراد بتوانند به انجام بتن ریزی بپردازند باید به ترتیب مراحل زیر را طی کنند تا عملیات بتن ریزی بسیار درست انجام شود و در انجام این عمل خللی وارد نشود. اولین کاری که برای بتن ریزی می کنند این است که کف سازه مربوطه را کاملاً صاف، یکدست و عاری از هر گونه سنگ و سنگ ریزه ها نمایند. برای محوطه ها و کف ساختمان هایی که دارای خاک بسیار نرم هستند از بتن ضعیفی به نام بتن مگر استفاده می شود که بتواند کف مربوطه را برای انجام عملیات بتن ریزی کف کاملاً آماده نماید. بتن مگر یا بتن ضعیف با نام دیگر بتن نظافت شناخته می ‌شود که دارای عیار بسیار پایینی نسبت به بتن های دیگر می باشد. بعد از انجام عملیات بتن مگر آرماتور بندی و صفحه گذاری انجام خواهد شد. انجام بتن ریزی مگر برای عمل صاف کردن، عدم جذب آب توسط بتن اصلی و ایجاد سطحی کاملاً صاف و تراز شده انجام خواهد شد. قبل از این که بتن مگر روی سطح خاک ریخته شود باید سطح خاک به وسیله آب کاملا خیس شود تا آبی که در داخل بتن های مگر قرار دارد به دلیل ایجاد پتانسیل توسط خاک جذب نشود. زیرا پس از خشک شدن، بتن مگر کاملاً ترک خورده و پوک خواهد شد.

ادامه مراحل اجرای بتن ریزی کف:

پس از این که برای انجام بتن سازی کف آماده شد و این بتن کاملاً خشک شد، نوبت به عملیات دیگری مانند آرماتور بندی می رسد. در این عملیات از میلگرد های مختلفی استفاده می شود. این میلگرد ها در بهترین صورت خود دارای شیار هایی برآمده می باشند که بهتر است از این نوع استفاده شود. ضمن این که باید استحکام زیادی داشته باشند تا برای کف سازی مناسب بوده و به ایجاد سازه محکمی بپردازند. پس از این که آرماتور بندی انجام شد مرحله ای به نام قالب بندی انجام می شود. این قالب ها می ‌توانند محلی برای قرار گرفتن میلگرد ها باشند. ضمن این که قالب بندی می‌ تواند به طور کلی آرماتور و میلگرد ها را در کنار یکدیگر و در محدوده خود نگهداری نماید. پس از این که قالب بندی انجام شود بتن ریزی انجام خواهد شد. برای اطلاع از خدمات کفپوش پلی یورتان به سایت مراجعه کنید. 

برای این مرحله جنس و متریال به کار برده شده در بتن بسیار مهم است و باید عیار بتن بالا باشد و نزدیک به ۳۵۰ الی ۴۰۰ عیار داشته باشد تا در سازه مورد نظر استحکام و مقاومت خوبی ایجاد کرده و نسبت به شرایط محیطی و آب و هوایی پایداری خود را حفظ نماید. البته علاوه بر این که جنس بتن مورد نظر برای انجام عملیات بتن ریزی کف بسیار مهم است باید انجام بتن ریزی زمانی انجام بگیرد که هوا کاملا معتدل بوده و نه گرم باشد و نه سرد باشد. زیرا بتن خاصیت خود را از دست داده و کیفیت اولیه را نخواهد داشت. باید دقت کنید در زمانی این عمل را انجام بدهید که هوا هیچ گونه رطوبتی نداشته و بارانی نباشد. یکی دیگر از موارد مهم در این مرحله این است که قبل از بتن ریزی کف باید کف سازه مربوطه خیس شده باشد تا آبی که در داخل بتن اصلی وجود دارد توسط لایه زیرین جذب نشود. در غیر این صورت بتن پوک شده و کارکرد خود را به صورت از دست خواهد داد.

 

شركت پارس الیس 

آدرس: تهران، نارمک، میدان نبوت، خیابان جانبازان غربی، ساختمان 89

تلفکس: 02177130486 و  02177130488

                 02177274887 و 09123963060

ایمیل:  info@parselis.com / ceo@parselis.com

          pars.elisco@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 911
نمایش همه
علاقه مندی ها ()