کاربرد جوشکاری:

قبل از این که درمورد آموزش جوشکاری صحبت کنیم باید ببینیم که جوشکاری چگونه فرآیندی است و در کجا کاربرد دارد. از جوشکاری برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می کنند. اتصال ها انواع مختلفی دارند. بعضی از اتصالات موقت هستند یعنی به راحتی از همدیگر جدا می شوند مثلاً پیچ و مهره از جمله اتصالات موقت می باشند. نوع دیگری از اتصالات دائمی می باشند یعنی برای جدا کردن آن ها باید زحمت زیادی بکشیم و در نهایت دو قطعه که به هم وصل شده اند را ببریم تا از همدیگر جدا شوند، جوشکاری از نوع اتصالات دائم است که می‌ تواند فلزات مختلف از جنس های مختلف را به یکدیگر وصل کند. آموزش جوشکاری مبحث بسیار گسترده‌ای است، چرا که جوشکاری انواع مختلفی دارد اما ما می خواهیم به نوع خاصی از آن که به جوشکاری توسط الکترود معروف است بپردازیم. به این نوع جوشکاری، جوشکاری برق نیز گفته می شود و بیشترین کاربرد را در صنایع و کارگاه ها دارد. وسایلی که برای آموزش جوشکاری برق مورد نیاز است دستگاه جوش، کابل، گیره، ماسک و یا عینک جوشکاری می باشد. ماسک یا عینک جوشکاری از جمله وسایل ایمنی می باشند که در آموزش جوشکاری و یا جوشکاری های طولانی مدت استفاده از آن ها ضروری است. این وسایل از آسیب چشم و پوست جلوگیری می کند. این قاب یا عینک که صورت را محافظت می کند دارای انواع درجه از نظر تیرگی می باشد. با توجه به شدت و زمان جوشکاری می توانید ماسک یا عینک مناسب تری انتخاب کنید تا آسیب را به حداقل برساند. در این نوع جوشکاری الکترود نیاز داریم. الکترود ها اجسام بلند و باریکی هستند که از دو قسمت تشکیل شده اند. قسمت هسته آن ها معمولاً فلزی است و جنس پوسته آن ها که اطراف هسته را فرا گرفته از سرامیک می باشد. در جوشکاری برق محدودیت جا و مکان وجود ندارد شما می توانید دستگاه جوش را به هر منطقه ببرید و از آن استفاده کنید. مزیت دیگر این روش ارزان بودن آن نسبت به سایر روش های جوشکاری می باشد.

سایر نکات در مورد آموزش جوشکاری:

گفتیم که در این روش از الکترود استفاده می شود. الکترود ها بعد از مدتی کار کردن تمام می شوند، عوض کردن الکترود زمان زیادی می گیرد. همچنین با تعویض الکترود ممکن است جوشکاری شما یک دست نباشد. اما در نهایت کیفیت جوشکاری بستگی به صاحب کار دارد. عیب دیگری که این نوع جوشکاری دارد این است که برای همه متریال ها مورد استفاده قرار نمی گیرد چون که الکترود از همه جنس وجود ندارد. همچنین هنگام وزش باد جوشکاری خوب صورت نمی گیرد. برای اطلاع از  دوره آموزش کولر گازی به سایت مراجعه کنید.

هر روش آموزش جوشکاری دارای مزیت ها و معایب خود می باشد. برای جوشکاری قوسی معایب و مزیت های زیادی وجود دارد. اگر بخواهیم که این معایب وجود نداشته باشد باید نوع دیگری از جوشکاری را انتخاب کنیم. در انواع آموزش جوشکاری نوع دیگری وجود دارد به نام جوشکاری زیر پودری که این روش نیز ویژگی های خود را دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. در روش زیر پودری نیاز به تعویض الکترود نیست در نتیجه مشکلات ناشی از آن نیز از بین می رود. همچنین این نوع جوشکاری توسط دستگاه صورت می گیرد. بنابراین مشکلاتی که می ‌تواند توسط جوشکار به وجود آید که ناشی از بی دقتی یا بی حوصلگی می تواند باشد دیگر وجود ندارد. محدودیتی که این روش جوشکاری دارد در هنگام وزش باد است که بسیار حساس می باشد اما به دلیل این که در این روش جوشکاری متوقف نمی ‌شود و الکترود تعویض نمی گردد در انواع صنایع مانند ساخت اتومبیل، هواپیما، کشتی و صنایع حساس دیگر از آن استفاده می شود. مزیت قابل توجه دیگر این روش جوشکاری این است که برای انواع متریال ها قابل استفاده است.

جهت ارتباط با آموزشگاه دما صنعت با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:66928505-66928464-021

فکس: 66928452-021

همراه: 09196400916

تلگرام : 09196400916

آدرس: میدان انقلاب - خیابان جمالزاده شمالی- نبش بلوار کشاورز- پلاک 125 واحد 10 (خارج از محدوده طرح ترافیک)

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 961
نمایش همه
علاقه مندی ها ()