آب بندی بتن یکی از اقدامات ضروری هنگام ساخت و ساز بناهای بتنی است. طبیعت بتن دارای اجزای مولوکولی است که در مواجه با شرایط محیطی، در مدت زمان کوتاهی بسته می شود و برای آنکه بتوانند زمان گرفتن بتن را کندتر کنند، نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مشخص شده دارند. اجرای آب بندی بتن نیز یکی دیگر از خدماتی است که هنگام پیاده سازی سازه های بتنی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. چرا که عدم توجه به این مسئله موجب می شود که استحکام بتن کاهش پیدا کند و در عین حال بتن به درستی عایق نشود و این مسئله بر روی دوام و طول عمر سازه تأثیر منفی داشته باشد. معمولاً روش های مختلفی برای پروژه های آب بندی بتن در نظر گرفته می شود. از این رو مجریان طرح های عمرانی تلاش می کنند که متناسب با نوع سازۀ بتنی و همچنین شرایط محیطی که سازه در آنجا بنا می شود، مناسب ترین آب بندی بتن را در نظر بگیرند. آب بندی مایع بتن، ژل میکروسیلیس، آب بندی پودری بتن و ... نمونه هایی از انواع روش های آب بندی بتن محسوب می شوند که مهندسان معماری نسبت به نحوۀ پیاده سازی هر کدام از این روش ها، باید اطلاعات جامعی داشته باشند. چرا که عدم آگاهی نسبت به چگونگی اجرای هر کدام از آنها ممکن است مشکلات متعددی را برای کیفیت و دوام آب بندی بتن داشته باشد.

نکات آب بندی بتن

همانطور که در ابتدای مقاله نسبت به سازه های بتنی که در ساخت سازه های بتنی ساختمان، سازه های بتنی پل، سد، کانال، پی ها، پانل های پیش ساخته، زیرساخت های شهری و غیره مورد استفاده قرار گرفته می شوند. هدف اصلی آب بندی بتن به منظور عایق سازی بنای بتنی است که نسبت به نفوذپذیری آب و همچنین مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد و میزان آسیب پذیری بتن را به حداقل برساند.

سنگدانه، سیمان، آب و ماسه از مهم ترین اجزای تشکیل دهندۀ سازه های بتنی می باشد که در صورت عدم استفاده از مواد شیمیایی، به هیچ عنوان مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی و همچنین آماده سازی آن برای اجرای پروژه های عمرانی ساخت و ساز نخواهد داشت. به همین منظور متریالی که برای عملیات آب بندی بتن مورد استفاده قرار گرفته می شود، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اجرای آب بندی بتن

اجرای آب بندی بتن به روش های مختلف صورت می پذیرد که متناسب با ماهیت متریال مواد شیمیایی اجرا می شوند. عایق اکریلیک تک جزئی و دو جزئی، افزودنی های نانو تکنولوژی، چسب بتن، استفاده از کریستال شونده ها، عایق الاستومری یک جزئی، پودر پلیمری، پلیمر دو جزئی، ملات های آنی گیر بتن، عایق پلی اورتال بتن و غیره نمونه هایی از روش های اجرایی برای انجام پروژه های آب بندی سازه های بتنی است. در نتیجه مهندسان عمران با بررسی تمام عوامل محیطی و سازه های بتنی، مناسبترین روش را برای آب بندی بتن سازه های عمرانی انتخاب می کنند. استفاده از متریال با کیفیت برای آب بندی سازه های بتنی موجب می شود که دوام و طول عمر سازه های بتنی را بهبود می ببخشند. برای اطلاع از فروش آب بند پودری بتن به سایت مراجعه کنید. 

هزینۀ آب بندی بتن

هزینۀ آب بندی بتن به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که می توان به نوع مواد شیمیایی، نحوۀ اجرای عایق بندی و همچنین حجم سازه های بتنی دارد. بنابراین مجریان طرح های عمرانی در همان ابتدای اجرای پروژه های بتن سازی، برآورد هزینه های آب بندی بتن را مشخص می کنند. سپس اقدام به اجرای مراحل عایق بندی سازه های بتنی می کنند تا بدین وسیله بتوانند از مزایای مواد شیمیایی برای افزایش استحکام بتن استفاده کنند.

هلدینگ ساختمان سپهر آرمه یکی از بزرگ ترین شرکت های تأمین کنندۀ تجهیزات اولیۀ ساختمان در تهران می باشد.

آدرس  :  تهران , سعادت آباد خیابان علامه طباطبایی کوچه 38 پلاک 3 واحد 1

ایمیل  :   info@sepehrarmeh.com

شماره تلفکس  : 88680011 -021

پشتیبانی فنی : 09125866685-09121236190

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 634
نمایش همه
علاقه مندی ها ()