ساخت استخر یکی از ایده های خلاقانه و نوآورانه در زمینۀ افزایش امکانات ساختمان های مسکونی محسوب می شود. شنا جزء یکی از تفریحات و سرگرمی های عمومی برای هر سن و سالی محسوب می شود و دارای محدودیت سنی نمی باشد. از این رو اگر ساختمان های مسکونی به سالن های استخر مجهز باشند، به طبع میزان رضایتمندی ساکنین ساختمان را افزایش می دهد. به همین منظور مهندسان معماری ساختمان تلاش نمودند که متناسب با مساحت زیربنای ساختمان های مسکونی و همچنین ویلا باغ، طراحی و ساخت استخر در سبک های مدرن و کلاسیک نقشه کشی و اجرا نمایند. فضای استخر متناسب با نوع سازۀ ساختمانی به دو دسته بندی کلی طراحی ساخت استخر  روباز و سرپوشیده تقسیم بندی می شود. لازم به ذکر است که اجرای استخرهای روباز به ساختمان های مسکونی مجهز به حیات و یا ویلایی اختصاص داده می شود و متناسب با برج های مسکونی بدون حیاط نیز نیاز به طراحی ساخت استخرهای سرپوشیده دارند. البته امکان ساخت استخر روباز برای فضای پشت بام ساختمان های مسکونی نیز امکان پذیر می باشد که تمامی این سبک های طراحی استخر بستگی به مساحت زیربنای ساختمان و همچنین محاسبات معماری و نقشه کشی ساختمان دارد.

ساخت مجهزترین استخر

مجریان پروژه های ساختمانی همواره تلاش می کنند که از مدرن ترین امکانات و تجهیزات ساختمانی در جهت افزایش امکانات تفریحی ساختمان مسکونی استفاده کنند و بدین وسیله بتوانند سطح رفاه و آسایش ساکنین ساختمان را تأمین نمایند. در نتیجه با تجهیز ساختمان به سالن استخر عمومی و اختصاصی برای ساکنین ساختمان، سطح امکانات تفریحی و سرگرمی افراد را بهبود ببخشند. بررسی و زیرسازی ساخت استخر، آب بندی محیط استخر، نقشۀ طرح کلی استخر و در نهایت برآورد هزینه های اجرای استخر از جمله موارد مهمی است که در ابتدای آغاز پروژه های عمرانی در نظر گرفته می شود. معمولاً مهندسان معماری طرح اولیۀ پروژه های ساخت استخر را بر روی کاغذ طراحی می کنند و سپس با استفاده از برنامه های مخصوص نقشه کشی عمرانی آن را به واسطۀ برنامه های نرم افزاری اجرا می کنند و بدین وسیله محاسبات ریاضی نقشه کشی سازۀ استخر انجام می گیرد. در نتیجه پس از بررسی تمام جوانب، مقدمات اجرای ساخت استخر خانگی آغاز می شود.

برای پیاده سازی پروژه های عمرانی استخرهای مسکونی نیاز به رعایت یکسری نکات معماری دارد که شامل امکانات جانبی فضای استخر، سونا، جکوزی، تعیین قسمت های کم عمق ویا عمیق استخر، انتخاب نوع پوشش اطراف استخر، نصب پله در داخل استخر و ... می باشند. کارشناسان متخصص فنی با احتساب تمام مراحل عمرانی، یک سازۀ ساختمانی را راه اندازی می کنند. بنابراین تمام جزئیات مندرج بر روی نقشۀ ساختمان که شامل اجرای استخر خانگی است، به صورت دقیق پیاده سازی می شود. خاک برداری، تعیین جنس کف و دیواره استخر و همچنین میزان عمق و ضخامت عایق دیوار استخر از مواردی هستند که هنگام ساخت سازه های استخر ساختمان مسکونی و همچنین ویلایی در نظر گرفته می شود.برای اطلاع از ترمیم و اجرای آب بندی و ایزولاسیون سازه به سایت مراجعه کنید. 

هزینه ساخت استخر

با توجه به تنوع مصالح ساختمانی، امکان ساخت انواع استخر با قیمت ارزان و طول عمر بالا متناسب با ساختمان های مختلف مسکونی فراهم می باشد. بنابراین مهندسان معماری که مسئولیت اجرای پروژه های عمرانی را بر عهده دارند، می توانند متناسب با بودجۀ مالی مالکان ساختمان، مجهزترین سازۀ ساخت استخر را متناسب با شرایط سازۀ ساختمان را راه اندازی کنند.

نکتۀ قابل توجه دیگری که مالکان ساختمان های مسکونی در رابطه با هزینۀ ساخت استخر باید در نظر داشته باشند، مسئلۀ هزینه های نگهداری و همچنین نظافت استخر نیز شامل می شود.

هلدینگ ساختمان سپهر آرمه، بیش از 10 سال است که با در اختیار داشتن کادر مهندسان معماری و کارشناسان مجرب، پروژه های موفقیت آمیزی را در حوزۀ طراحی و ساخت استخر و تأمین مصالح ساختمانی بتنی در تهران فعالیت می کند.

آدرس  :  تهران , سعادت آباد خیابان علامه طباطبایی کوچه 38 پلاک 3 واحد 1

ایمیل  :   info@sepehrarmeh.com

شماره تلفکس  : 88680011 -021

پشتیبانی فنی : 09125866685-09121236190

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 721
نمایش همه
علاقه مندی ها ()