گچبری یکی از هنرهای باستانی در حوزۀ خلق نقش و نگارهای برجسته به صورت دستی بر روی سطوح دیوار و سقف ساختمان های مختلف می باشد. این هنر محدود به شاخۀ خاصی نمی شود و می توان در سطوح مختلف از زیبایی آثار گچبری استفاده نمود. در ابتدا شیوۀ اجرای گچبری به صورت دستی بود و با گذشت زمان طرح های متنوع آن به صورت از پیش آماده ساخته شد. در نتیجه طراحان دکوراسیون داخلی ساختمان متناسب با بودجۀ مالی مالک ساختمان می توانند این نوع تزئین دکوراتیو را برای دیوار و سقف اتاق ها به کار گیرند. عموماًٌ اصول گچبری به سه پایۀ کلی چون طرح های زمینه و سطوح، طرح های حاشیه و طرح های تک و خاص برای زوایا تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دسته بندی ها شامل یک مشخصۀ خاص می باشند که از نظم و زیبایی منحصربفرد برخوردار می باشند. طرح هایی که برای پس زمینه انتخاب می شوند که به صورت پیوسته و یا تکه تکه ای بر روی یک نظم خاص اجرا می شوند و گزینه های مناسب برای تزئین دیوار، سقف و یا قاب گچی می باشند.

اجرای انواع گچبری کلاسیک و ایرانی

در حال حاضر امکان اجرای انواع گچبری کلاسیک و سنتی فراهم می باشد و افرادی که علاقه مند به نقش و نگارهای ایرانی، سنتی هستند، می توانند با استفاده از مزایای مصالح ساختمان گچ، طرح های متنوعی را بر روی سطوح مختلف بوجود آورند. با مشاهدۀ سه دستۀ کلی کار گچ بری، می توانید متناسب با سلیقۀ خود، مناسب ترین طرح های کلاسیک چون گره، نقوش تذهیب، مُقرنس، طرح های اسلیمی، گل های رُز، مریم، میخک، چَتگ و چُدن و غیره را برای تزئین دکوراسیون سقف و یا دیوار انتخاب نمائید. تنوع طرح های گچ بری بسیار است و این مسئله موجب ترغیب افراد نسبت به استفاده از نقوش گچبری در نمای راهروی ساختمان ها، اتاق ها و سایر امکان شده است. گچبری برهشته یکی از طرح های برجستۀ زیبا است که نسبت به زمینه طراحی می شود و نسبت به بخش های دیگر برآمدگی خاصی را ایجاد می کند و قدمت آن به دوران باستان باز می گردد.

گچبری آیه بری

گچبری آیه بری یکی از ایده های خلاقانه در طراحی گچبری است که کاربرد آن از هنرهای اصیل ایرانی اسلامی برگرفته شده است. این تکنیک برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های مساجد، امامزاده و حسینیه ها می باشد که طرح اصلی گچبری از آیات قرآنی و احادیث الهام گرفته می شود. این نوع انجام گچبری آیه بری نیاز به دقت و ظرافت کاری بسیار زیاد نیاز دارد تا بتوانند به درستی عبارت را بر روی دیوار و یا سقف حکاکی کنند. گچ به عنوان یکی از مصالح ساختمانی است که از حالت چسبندگی و انعطاف خاصی برخوردار می باشد. به همین دلیل برای طراحی نقوش برجسته از این ماده استفاده می شود تا بتوانند بهترین طرح های هنری و تزئینی را بر روی قسمت های مختلف ساختمان پیاده سازی کنند. از این رو هنرمندان اجرای گچبری قادر به حکاکی عبارات و اشعار معنوی بر روی دیوار و سقف می باشند، تا بدین صورت بتوانند دیدگان مراجعه کنندگان را به این آثار محسور سازند.

هزینۀ پیاده سازی گچبری

هزینۀ پیاده سازی گچبری به طرح و ابعاد گچبری بستگی دارد. در نتیجه افراد مختلف می توانند متناسب با سلیقۀ شخصی و طرح هنری که به نمای دکوراسیون داخلی بیاید، سفارش اجرای گچبری در بخش های مختلف دیوار و سقف ساختمان را به طراحان دکوراسیون داشته باشید.

شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان نیلوفر صفرزاده به عنوان مجموعه ای فعال با کارشناسان مجرب در حوزۀ معماری است. از این رو شما می توانید مناسب ترین طرح های گچبری را برای نمای پذیرایی ساختمان انتخاب نمائید.

ادرس: تهران شهرک غرب - روبروی میلاد نور - برج ستین طبقه 5 واحد 28

تلفن همراه: 09122828127  -  09120120715

تلفن ثابت: 86176140-021  -  86175047-021

تلفکس: 761715047 - 021

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 873
نمایش همه
علاقه مندی ها ()