بازسازی یعنی چه؟

قبل از توضیح هر عنوانی باید دانست بازسازی در لغت به معنای دوباره ساختن چیزی است.‌ که بیشتر درباره ی خانه و مکان صدق می کند. یعنی دوباره ساختن محلی، که آن محل نیاز به ترمیم و مرمت دارد. عوامل زیادی موجب ترمیم‌ و بازسازی انواع ساختمان می شوند. که می توان به فرسوده و خیلی قدیمی بودن آن محل و یا تغییر دادن ساختمان و دکور مورد نظر اشاره کرد. این کلمه برای تکمیل کار در پروژه های ساختمانی بیشتر استفاده می شود. و کاربرد استفاده ی آن در بنا ها بیشتر است. هدف از نوسازی کردن و در واقع از نو ساختن جایی یا مکانی افزایش طول عمر آن محل است. اما مرمت کردن کمی متفاوت است. به عنوان مثال بناهای تاریخی را که عمر زیادی از تعداد بسیاری از آن ها می گذرد را مرمت کرده اند. این به معنی این است که ساختار و ساختمان مکان مورد نظر هیچ گونه تغییری نکرده است و فقط قسمت هایی از آن برای استحکام بیشتر بنا، دستخوش تغییرات بسیار جزئی ولی کاربردی شده است. در واقع برای اینگونه بنا ها زمان می خرند و با مرمت کردن طول عمر ماندگاری آن ها را افزایش می دهند. گذشته از بحث مرمت بناهای تاریخی، افراد به چه علت به بازسازی روی می آوردند؟ در ادامه به بررسی این گونه پرسش ها و پیدا کردن پاسخی مناسب برای سوالات احتمالی پیش آمده می پردازیم.

چرا بازسازی؟

با افزایش هزینه های زندگی، غالبا نیاز به مسکن که جز اصلی ترین نیاز افراد است تحت تاثیر بسیار زیادی قرار گرفته است. خیلی از مردم توانایی خرید مجدد و یا حتی اولین خرید سکنه ی خود را ندارند. پس مجبور می شوند که طبق بودجه و شرایط خود اقدام به نوسازی کنند. چرا بازسازی می کنیم؟ پاسخ به این سوال عوامل متعددی را در بر می گیرد که یکی از آن ها به علت خرابی احتمالی ساختمان و یا دیوار های داخلی و ‌مواردی از این قبیل است. از دیگر عوامل باید به خستگی از دکور و محیطی که در آن زندگی می کنیم اشاره کرد. چرا که روح انسان نیاز دارد تا از یکنواختی خارج شود و با نشاط باشد از کمک هایی که می توان به بالا بردن روحیه اشاره کرد نوسازی و تغییراتی در محل سکونت است. برای تغییر روحیه و خارج شدن از حالت کسلی حتما لازم به جا به جایی محل سکونت نیست، جا به جایی علاوه بر هزینه های بسیار بالا و کمر شکن خستگی مفرط جسمی را به دنبال دارد.

بازسازی کردن منازل:

 می توان با تغییراتی از جمله تغییر در رنگ دیوار ها، تعویض کردن درب های داخلی منزل و یا در ورودی، استفاده از گچ های پیش ساخته و تغییرات این چنینی که قطعا با هزینه های خیلی کمتری قابل انجام شدن است این کار را انجام داد و از آن لذت برد. گروه و افرادی هستند در زمینه معماری و دکوراسیون و حتی نوسازی و مرمت و در کل تغییر خیلی زیادی در ظاهر بنا که ایده های شما را بر روی محل سکونت خود اجرا می کنند. در گذشته منظور از نوسازی فقط تعویض و ساخت و نو کردن وسایل کهنه و فرسوده بود. به عنوان مثال اگر کابینت های آشپزخانه دچار فرسودگی شده بودند آن ها را تعویض می کردند و با کابینت های نو معاوضه می کردند که صد البته زیبایی آشپزخانه را به دنبال داشت. اما امروزه هدف بیشتر نوسازی علاوه بر نو کردن وسایل، تغییر چشم‌ گیر در هر محل است، مثلا می توان هنگام نوسازی از سقف های پیش ساخته که می شود آن ها را نورپردازی کرد استفاده کرد، یا استفاده از پارکت و یا سرامیک ها و حتی گاها سنگ های زیبای مرمر برای کف ساختمان مورد نظر اشاره کرد.

تماس با ما

ادرس: تهران شهرک غرب - روبروی میلاد نور - برج ستین طبقه 5 واحد 28

تلفن همراه: 09122828127  -  09120120715

تلفن ثابت: 86176140-021  -  86175047-021

تلفکس: 761715047 - 021

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 922
نمایش همه
علاقه مندی ها ()