سیستم شوتینگ زباله یک سیستم مدرن و جدید است که برای دفع زباله ها به صورت مکانیزه مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم دارای بخش ها و قسمت هایی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

بررسی دریچه شوتینگ زباله
در تمامی واحد های مسکونی یک دریچه شوتینگ زباله وجود دارد که معمولاً جنس آن  از فولاد ضد زنگ یا ورق گالوانیزه است. طراحی دریچه شوت زباله به نحوی است  که ساکنین ساختمان ها وقتی که دریچه را باز می کنند بوی بد کانال را متوجه نمی شوند.
زمانی که دریچه شوتینگ زباله باز می شود، معمولا افراد با یک مجرا در ارتباط هستند و  زباله ی  خود را در داخل آن محفظه قرار می دهد. چنانچه درب بسته شود، زباله  به صورت خودکار به طبقه پایین منتقل می شوند.برای اطلاع از قیمت نصب شوتینگ زباله به سایت مراجعه نمایید. 


بررسی دریچه انتهایی در سیستم ‌های شوت زباله
همانطور که از نام آن  مشخص است، این دریچه  در قسمت انتهایی در پایین کانال اصلی قرار گرفته است و
باز و بسته شدن این دریچه ها معمولاً به صورت خودکار است و با رسیدن زباله به قسمت انتهایی کانال اصلی عمل باز و بسته شدن به صورت خودکار صورت می گیرد.
معمولاً این دریچه ها به صورت مناسب عایق کاری می شوند تا مانع از انتشار بوی بد یا ورود حشرات موذی به داخل آپارتمان ها شوند.
بررسی سیستم تهویه در سیستم های شوتینگ زباله
معمولاً دو  سیستم تهویه در سیستم ‌های شوت زباله در نظر گرفته می‌شود:

-  سیستم های تهویه در کانال اصلی تعبیه می‌شوند و بوی نا مطلوب داخل کانال تهویه از بین می‌برند.

-   سیستم‌ های تهویه در اتاق جمع ‌آوری تعبیه شده و مانع از انتشار بوی نا مطلوب به سایر  قسمت های ساختمان می شوند.

عایق کاری
در سیستم ‌های شوت زباله برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی در محیط آپارتمان، عایق کاری جداره ی کانال اصلی سیستم شوتینگ  انجام می ‌شود. معمولاً در هنگام دفع زباله ها بر اثر برخورد کیسه های زباله به قسمت ‌های مختلفی از سیستم شوتینگ ممکن است صداهای نامطلوب ایجاد شود و باعث آزار ساکنین شود. معمولاً در اطراف سیستم شوتینگ، لایه های عایقی در نظر گرفته می شود تا این لایه های عایق  صدا های ناشی از سیستم شوت زباله را به حداقل برسانند.

نحوه ی عملکرد کلیه ی سیستم های شوتینگ زباله شبیه به هم است. این مطلب در مورد سیستم های قدیمی و جدید نیز وجود دارد و شیوه ی عملکرد سیستم های قدیمی شبیه به سیستم های جدید است. سیستم های شوتینگ زباله در داخل یا خارج از ساختمان ها نصب می شوند  و مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم ها دارای انشعابات به کلیه ی طبقات و واحد های مسکونی هستند و هر واحد مسکونی می تواند از سیستم شوتینگ زباله استفاده کند. سیستم های شوتینگ زباله دارای یک کانال اصلی هستند که ارتفاع این کانال با ارتفاع ساختمان برابر  است و متناسب با تعداد طبقات ساختمان طراحی می شود.برای خرید درب انتهایی شوت زباله به سایت شرکت نخستین کار مراجعه نمایید. 

شیوه ی کارکرد سیستم های شوتینگ زباله

در هر واحد مسکونی زباله ها به کمک دریچه ی شوتینگ زباله وارد کانال اصلی دفع زباله  می شوند. معمولا جنس کانال شوت زباله از استنلس استیل است.  در مسیر کانال اصلی از سرعت گیر هایی استفاده می شود. این سرعت گیرها مانع از پاره شدن کیسه های زباله در طی مسیر می شوند. زباله ها در نهایت به مخزن جمع آوری زباله وارد شده و به کمک دستگاه کامپکتور فشرده سازی می شوند و حجم آن ها تا حدود 40 درصد کاهش پیدا می کند. عمل فشرده سازی، جا به جایی زباله ها را به راحتی امکان پذیر می کنند. در هنگام  فشرده سازی زباله معمولا شیرابه هایی از زباله  خارج می شود. دستگاه شوت زباله دارای مجرایی است که به فاضلاب متصل است و می تواند شیرابه ها را به راحتی تخلیه نماید. در مخزن جمع آوری زباله تهویه ی مناسبی قرار دارد که بوی نامطلوب را از مخزن جمع اوری زباله برطرف می کند. مخزن جمع آوری زباله باید دارای فضایی مناسب برای نگهداری زباله ها به مدت 24 ساعت باشد. مکانیزم جدید سیستم های شوتینگ زباله عملکرد راحتی دارند و از نظر بهداشتی نیز بسیار مناسب هستند.

 

آدرس : تهران خیابان دماوند بالاتر از سه راه تهرانپارس خیابان سازمان آب خیابان ۵ شیدایی کوچه توانگری شمالی پلاک ۱۱

کدپستی : ۱۶۵۸۹۵۷۳۸۱

ایمیل  :  nakhostin@yahoo.com

شماره تماس :02177964087 , 02177335083   

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1194
نمایش همه
علاقه مندی ها ()