انواع قطعات داخلی دستگاه جوش

قطعات داخلی دستگاه جوش انواع مختلفی دارند که وجود هر کدام برای عملیات جوشکاری ضروری است. این قطعات باعث می شوند تا جوشکاری انواع فلزات و غیر فلزات و همچنین ورق و لوله های نازک و ضخیم ممکن شود. فرایندهای جوشکاری به دلیل نیاز های روزافزون صنایع مختلف، انواع مختلفی دارند.

از جمله صنایعی که در که از عملیات های مختلف جوشکاری بهره مند می شوند، صنایع ساخت و ساز، نظامی، هوایی، دریایی، صنایع فلزی و... را می توان نام برد.

انواع قطعات داخلی دستگاه جوش شامل دو بخش کلی قدرت و فرمان است که هر کدام از اجزای مختلفی تشکیل شده اند.

بخش قدرت دستگاه جوش شامل این قطعات است؛

ترانسفورماتور؛ که از نوع تک فاز تا سه فاز بوده و از یک هسته لایه ای و سیم پیچ های اولیه و ثانویه تشکیل می شود. ترانسفورماتور طوری طراحی شده که هم می تواند به صورت کاهنده ولتاژ و هم افزاینده ولتاژ عمل کند. در واقع همه ولتاژها را به صورت دقیق ارائه می دهد.

رکتیفایر؛ که به صورت یکسوساز و از یک پل با اتصال سه فاز تشکیل شده است. اتصال آن شامل مجموعه ای دیودهای قدرت است و همچنین اجزای مختلف پل رو صفحات آلومینیومی نصب می شوند.

فن؛ یکی از قسمت های مهم بخش قدرت دستگاه جوش فن است که وظیفه خنک کردن دستگاه را بر عهده دارد. فن پشت دستگاه نصب شده و خود دارای یک موتور و یک خازن می باشد.

فیلتر؛ این قسمت از یک سیم پیچ تسمه ای تشکیل شده که وجود این سیم پیچ باعث افزایش عمر فیلتر می گردد.

قسمت فرمان دیگر بخش دستگاه جوش می باشد که شامل قطعاتی مانند کلید دستی یا اتوماتیک، شستی ها برای تست موارد مختلف مانند تست سیم، کلید تنظیم سرعت، ترانس منبع تغذیه، برد الکترونیک و... است. این اجزا بر روی منبع تغذیه سیم جوش قرار دارند.

هر دستگاه جوش نظیر انواع دستگاه جوش خانگی و صنعتی دارای یک برد الکترونیکی در داخل خود است که با انتقال فرمان به قطعات دیگر باعث شروع کار جوشکاری یا ایستادن آن می شود. قطعات برد شامل دو نوع SMD و DEEP است. قطعات SMD از نویز دستگاه جلوگیری می کند و DEEP از قطعات کوچکتری تشکیل شده و در نتیجه باعث کوچک شدن حجم برد می شود. برای خرید دستگاه جوش و قطعات از فروشگاه ابزار آذین دیدن نمایید.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1937
نمایش همه
علاقه مندی ها ()