معرفی دستگاه جوش آرگون

یکی از مهمترین روش های جوشکاری در صنایع مختلف، جوش آرگون است که به دلیل استفاده از گاز آرگون در آن با این نام، نامیده می شود. از انواع دستگاه جوش آرگون برای جوشکاری فلزات آهنی و غیر آهنی و با ضخامت های مختلف استفاده می شود.

این دستگاه بسیار قوی و با تکنولوژی بالا است که کار کردن با آن آسان می باشد. در جوشکاری به این روش یک الکترود از جنس تنگستن در داخل تورچ استفاده می شود. قوس الکتریکی در فرایند جوشکاری بین الکترود و قطعه مورد نظر حرارت ایجاد می کند و عمل ذوب و اتصال با قطعه یا فلز مورد نظر را انجام می دهد. در این فرایند گاز محافظ از حوضچه مذاب محافظت می کند.

منظور از گاز محافظ، گازهای خنثی مثل آرگون و هلیوم است که از حوضچه محافظت می کند. همچنین در این فرایند می توان از گازهای فعال مانند گاز کربنیک و یا ترکیبی از گاز خنثی و فعال نیز استفاده می کنند.

دلایل استفاده از دستگاه جوش آرگون

یکی از ویژگی های مهم دستگاه جوش آرگون سرعت بالای جوشکاری و کاهش هزینه های تمام شده برای این فرایند است. به همین دلیل استفاده از آن بسیار متداول است. همچنین کیفیت جوشکاری با این دستگاه مناسب بوده و معمولا بدون هیچ نقصی می باشد.

گاهی در این نوع جوشکاری به جای الکترود از سیم جوش استفاده می کنند که این خود یکی از مزیت های این دستگاه می باشد. چرا که با این وجود نیاز به تعویض الکترود نبوده و سیم جوش به صورت مداوم حوضچه مذاب را تغذیه می کند.

همچنین به دلیل استفاده از گازهای محافظ در این دستگاه، میزان آلودگی به وجود آمده در این فرایند کاهش پیدا می کند. امکان جوش هر نوع از فلزی حتی اتصال فلزات ناهمگون با این دستگاه وجود دارد.

از دلایل مهم استفاده از این انواع دستگاه جوش این است که هیچ گونه پاشش که در سایر جوشکاری های قوسی وجود دارد، در استفاده از این نوع جوشکاری وجود ندارد و همچنین منبع تغذیه مورد استفاده در آن به نسبت سایر دستگاه های جوشکاری ارزانتر است.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 846
نمایش همه
علاقه مندی ها ()