قطعات الکترونیکی و قطعات داخلی دستگاه جوش

هر یک از دستگاه های جوشکاری دارای قطعات و اجزای مختلفی هستند. هر یک از بخش های قدرت و فرمان و همچنین فیدر یا منبع تغذیه در دستگاه، قطعات داخلی زیادی دارند. قطعات داخلی دستگاه های جوش در این بخش ها، شامل قطعات الکترونیکی نیز می شوند.

این قطعات داخلی دستگاه جوش و قطعات الکترونیکی شامل انواع مقاومت ها، خازن ها، دیودها، ماسفت ها و... هستند.

مقاومت ها؛ یکی از مهمترین بخش های مدار الکتریکی در دستگاه جوشکاری، مقاومت ها هستند که برای کاهش جریان مدار و یا افت میزان ولتاژ به کار می روند. در واقع نقش اصلی آنها مقاومت در برابر عبور جریان است.

خازن ها؛ نام دیگر این وسیله انباره است که می تواند بار الکتریکی و انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند. خازن ها دارای صفحاتی هستند که هادی نام دارند و به وسیله یک عایق در دستگاه جوش از یکدیگر جدا می شوند.

دیودها؛ در تمام دستگاه های جوش از دیود برای یکسو کردن ولتاژها متناوب استفاده می شود. دیود باعث حرکت الکترون ها در یک جهت شده و از حرکت آنها در جهات دیگر جلوگیری می کند.

آی سی ها؛ این قطعات در بردهای دستگاه جوش به خصوص در دستگاه جوش اینورتر کاربرد فراوانی دارد. نام دیگر این قطعه مدارهای مجتمع است. آی سی وظیفه تثبیت ولتاژ، کنترل فرکانس و مقایسه سطوح ولتاژ و کنترل خطاهای احتمالی را بر عهده دارد.

بردها؛ یکی از مهمترین قطعات الکتریکی در دستگاه های جوشکاری هستند. برد وظیفه انتقال فرمان به سایر قطعات دستگاه را برعهده دارد و باعث شروع به کار یا توقف دستگاه می شود. بر روی برد نیز قطعات مختلفی وجود دارند. در انتخاب قطعات برد باید دقت کرد زیرا نوع ولتاژ ورودی و مقاومت در هر یک از قطعات متفاوت است.

از دیگر قطعات داخلی دستگاه جوش می توان به کانکتورها، کلید راکر، فن، سوکت، کابل های جوش و... نام برد. برای خرید انواع قطعات داخلی دستگاه جوش با کارشناسان ما در ابزار آذین تماس بگیرید.

برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

ایمیل : info@abzarazin.com

همراه : 09125483995

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 945
نمایش همه
علاقه مندی ها ()