در روش جوشکاری به وسیله انواع دستگاه جوش آرگون ، از الکترود تنگستن و گاز خنثی استفاده می کنند. همچنین سیم جوش به عنوان فلز پرکننده به کار برده می شود. منظور از گاز خنثی، گاز آرگون است که به مقدار کم در هوا وجود دارد. از این گاز به دلیل بی اثر بودن در موارد مختلفی استفاده می شود که یکی از این موارد جوشکاری برقی است.

انواع جوشکاری با دستگاه آرگون عبارت هستند از؛

  • جوشکاری دستی: این نوع جوشکاری به معنای کنترل همه فرایند جوش به وسیله انسان است. این فرایند های قابل کنترل شامل تغییر وضعیت الکترود، کنترل سیم جوش، جریان و سرعت جوشکاری و طول قوس است. علاوه بر منبع تغذیه و گاز محافظ تجهیزات دیگری مانند تورچ، رساناهای الکتریکی و پدال پایی به منظور کنترل سطح جریان در طول جوشکاری در جوشکاری دستی کاربرد دارند.
  • جوشکاری ماشینی: فرایند این نوع جوشکاری به وسیله دستگاه جوش آرگون، با تجهیزاتی که تحت کنترل مستقیم اپراتور است، انجام می شود. در جوشکاری ماشینی بر روی سرعت انتقال و حرارت ورودی قطعه، کنترل بیشتری وجود دارد. کیفیت جوش در این نوع بالا است و تجهیزات آن از تنظیم کننده های الکترود و برنامه های جوشکاری ساده تا سیستم های پیچیده جوشکاری را شامل می شود.
  • جوشکاری اتوماتیک: در این روش از وسایل و تجهیزاتی استفاده می شود که جوشکاری را بدون کنترل و تنظیم جوشکار انجام می دهند. در این فرایند قطعات به صورت اتوماتیک باردار و تخلیه می شوند.
  • جوشکاری نیمه اتوماتیک: در این نوع جوشکاری فقط تغذیه سیم جوش به صورت اتوماتیک کنترل می شود و تورچ که وظیفه انتقال سیم به محل جوشکاری را دارد، در پیشروی خود به صورت دستی کنترل می شود.
  • جوشکاری نقطه ای: این نوع جوشکاری به صورت دستی انجام می شود و دارای یک الکترودگیر تپانچه ای شکل، الکترود تنگستن و سوئیچ ماشه ای برای کنترل فرایند می باشد. با استفاده از تایمرهای دقیق در این نوع جوش، بررسی جریان و الکترودهای تنگستن، می توان از تغییر در استحکام جوش جلوگیری کرد. برای خرید انواع دستگاه جوش به فروشگاه ابزار آذین مراجعه نمایید.
  • برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در ابزار آذین از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

    آدرس : تهران ، نرسیده به میدان حسن آباد ، کوچه شجاعی، بن بست جمالدار2، پلاک30 ، واحد3

    شماره تماس : 66723616-021 /66171735-021

    ایمیل : info@abzarazin.com

    همراه : 09125483995

     

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 918
نمایش همه
علاقه مندی ها ()