نبشی و ناودانی چیست؟

نبشی و ناودانی از جمله محصولات بسیار پرکاربرد ساختمانی هستند و همان‌گونه که از نامشان پیداست به شکل زاویه‌دار تولید می‌شوند. یکی با اتصال دو قطعه و دیگری به کمک سه قطعه فلز ساخته می‌شود.

نبشی ناودانی از پروفیل‌های مهمی است که در اندازه‌ها و ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شود و از همین رو کاربردهای مختلفی هم دارد. این محصول دارای انواع متفاوتی است که هر یک ویژگی‌های مختص خود را دارد. برای خرید نبشی و ناودانی به سایت مراجعه نمایید.

آشنایی با نبشی و ناودانی

از نبشی و ناودانی در ساخت پایه و قاب بسیار استفاده می‌شود. نبشی مقطعی فولادی است که از اتصال دو تکه فلز ایجاد می‌شود و زاویه‌ی بین این دو قطعه 90 درجه است. از لحاظ ظاهری نبشی را می‌توان مشابه حرف L انگلیسی دانست. دو قطعه‌ی به کار رفته در ساخت نبشی یا می‌توانند هم‌اندازه باشند و یا اندازه‌های متفاوتی داشته باشند. هر یک از این دو قطعه فلز مصرفی را بال می‌نامند. اگر اندازه‌ی دو بال با یکدیگر برابر باشد آن را نبشی بال مساوی و اگر اندازه‌‌ی بال‌ها متفاوت باشد آن را بال نامساوی می‌نامند. علاوه بر شکل ظاهری، وزن نبشی ناودانی نیز متفاوت است. هم‌چنین از منظری دیگر می‌توان نبشی‌ها را در دو دسته‌ی فابریک و پرسی دسته‌بندی کرد. نوع فابریک در حقیقت محصولی است که از همان ابتدا به شکل نبشی است. ولی نبشی پرسی از اتصال دو ورق جدا ایجاد می‌شود. برای خرید انواع نبشی ارزان از طریق لینک به سایت سایت بازرگانی آهن میران مراجعه کنید.

هر چند تفاوت‌هایی میان نبشی و ناودانی وجود دارد اما ماهیت کلی این دو محصول شبیه هم است. ناودانی که از اتصال سه قطعه فلز ایجاد می‌شود ظاهری مانند حرف U انگلیسی دارد. این پروفیل در حقیقت شبیه یک میله‌ی مربعی است که یکی از اضلاع آن باز است. اضلاع ناودانی نیز مانند نبشی متفاوت است. ناودانی ممکن است از ابتدا و در خط تولید به همین شکل ساخته شود و یا ممکن است از پرس چند ورق فولادی ایجاد شود.

ایمیل: info@miranahan.com

تلفن همراه: 09121081057

تلفن تماس: 02166670609 - 02166674482 - 02166674483

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1116
نمایش همه
علاقه مندی ها ()