کدام یک از روش‌های تولید پروفیل بهتر است؟

در مطالب قبل گفتیم که پروفیل را می‌توان به دو شیوه‌ی مستقیم و غیر مستقیم تولید کرد و هر یک از این روش‌ها را به اختصار شرح دادیم. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چه زمانی باید از هر یک از این دو روش استفاده کرد و اصلا چه معیارهایی برای انتخاب یکی از آن‌ها وجود دارد. یا کدام روش بر دیگری برتری دارد؟ در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.  

مزایا و معایب روش ‌های تولید پروفیل

در روش تولید مستقیم پروفیل، ابعاد به شکل دقیق‌تری به دست می‌آیند و خط جوش کاملا جای مشخصی دارد. می‌توان گفت کیفیت محصول تولید شده در این روش بالاتر از روش غیرمستقیم است. البته همین دقت بالا موجب می‌شود محدود‌یت‌هایی نیز به وجود آید که موجب کم شدن تنوع محصولات می‌شود.برای اطلاع از قیمت فروش پروفیل از طریق لینک اقدام نمایید.

از سویی دیگر درباره‌ی مزیت روش غیر مستقیم می‌توان به این نکته اشاره کرد که با تعویض قالب‌ها می‌توان انواع مختلفی از پروفیل را تولید کرد. به شکل کلی انجام مراحل در این روش آسان‌تر از روش قبلی است اما این به آن معنا نیست که محصولات تولیدی به این روش کاربردهای فراوانی ندارند.برای خرید انواع پروفیل مبلی به سایت بازرگانی آهن میران مراجعه کنید.

هم‌چنین فرایند ساخت این محصول با توجه به دمای به کار گرفته شده به شکل گرم یا سرد انجام می‌شود. زمانی که فولاد را در دمای بالا شکل می‌دهند به آن نورد گرم و زمانی که در دمای محیط این کار را انجام می‌دهند به آن نورد سرد می‌گویند. نورد در واقع همان عمل خم کردن و شکل‌دهی فولاد است که در کارخانه‌ها صورت می‌گیرد. در روش نورد با دمای بالا دقت تولید چندان بالا نیست و محصول ساخته شده در مواردی مانند قوطی یا ناودانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر تولید به شیوه‌ی نورد سرد منجر به ساخت سطح مقطعی بهتر و با کیفیت‌تر خواهد شد. یعنی سطوح تولیدی صاف هستند و از همین رو به آن‌ها ورق‌های روغنی نیز می‌گویند. به دلیل همین کیفیت و دقت تولید، طبیعی است که پروفیل تولید شده با روش نورد سرد از قیمت بالایی برخوردار است.

 

ایمیل: info@miranahan.com

تلفن همراه: 09121081057

تلفن تماس: 02166670609 - 02166674482 - 02166674483

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 933
نمایش همه
علاقه مندی ها ()