دسته‌بندی آهن آلات

آهن آلات انواع مختلفی دارد که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند. آهن را از سنگ معدن استخراج می‌کنند. سنگ‌ معدن‌های مختلف مقادیر متفاوتی آهن دارند. ممکن است برخی تنها 30 درصد و برخی بیش از 70 درصد آهن داشته باشند. آهن خالص بسیار نرم و واکنش‌پذیر است. در حقیقت آن‌چه که ما به عنوان آهن از آن استفاده می‌کنیم آلیاژهای آهن هستند که با افزودن کربن و سیلیسیم و منگنز و ... ایجاد شده‌اند و در مصارف مختلف کاربرد دارند؛ مانند فولاد. انواع آهن را می‌توان به صورت کلی به دو دسته‌ی فرفورژه و چدن تقسیم‌بندی کرد. برای اطلاع از قیمت آهن آلات به سایت مراجعه کنید.

انواع مختلف آهن آلات

  • فرفورژه: اولین دسته از انواع آهن ، فرفورژه نام دارد که توسط آهنگران تولید می‌شود. این نوع تقریبا خالص‌ترین نوع عنصر آهن محسوب می‌شود. پس از حرارت دادن آهن، با چکش و سندان به آن شکل می‌دهند. چکش زدن موجب می‌شود خاکستر از آهن جدا شود و آهن به هم جوش بخورد.

فرفورژه

در زمان انقلاب صنعتی و به خاطر سرعت بخشیدن به فعالیت‌های ساختمانی کاربرد جدید فرفورژه متداول شد. استحکام و مقاومت آن تحت شرایط پرفشار، موجب شد از این نوع از آهن آلات در ساخت پل‌ها و پروژه‌های ساختمانی مرتفع استفاده کنند. از فرفورژه در مصارف تزیینی بسیار استفاده می‌شود. هرچند در قرن بیستم با فراگیر شدن استفاده از فولاد این کاربرد تا حد بسیاری کنار گذاشته شد اما در ساخت نرده و نیمکت و مواردی این چنین هنوز از آن استفاده می‌شود. برای خرید و فروش تیرآهن به سایت بازرگانی آهن میران مراجعه کنید.

  • چدن: ذوب آلیاژهای آهن و کربن به ایجاد چدن منجر شد. تفاوت چدن با فرفورژه این است که چدن در قالب شکل می‌گیرد و برای شکل‌دهی آن نیازی به چکش و سندان نیست. هم‌چنین ساختار شیمیایی این دو نیز متفاوت است.

در معرفی انواع آهن می‌توان به آهن خاکستری، سفید و قابل انعطاف نیز اشاره کرد. آهن آلات در ساختمان‌سازی نقش پررنگی دارند و در شکل‌های مختلفی نظیر میلگرد یا نبشی در دسترس هستند. در مطالب بعدی به این موارد خواهیم پرداخت.

ایمیل: info@miranahan.com

تلفن همراه: 09121081057

تلفن تماس: 02166670609 - 02166674482 - 02166674483

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 852
نمایش همه
علاقه مندی ها ()