چه عواملی در طراحی نما دخیل هستند؟

در هر پروژه‌ی ساختمانی وضعیت‌های متفاوتی حکم‌فرماست. شرایط و محدودیت‌هایی در روند ساخت‌وساز هر خانه وجود دارد که بر طراحی نما تاثیر می‌گذارد. مجموعه‌ای از مسائل زیست‌محیطی، فرهنگی، موارد مرتبط با فناوری و هم‌چنین زیباشناختی می‌تواند به عنوان عوامل موثر بر طراحی نما در نظر گرفته شود. هرچند ممکن است این موارد طراحی را با محدودیت مواجه کند، اما گاهی باعث بروز خلاقیت می‌شود و در پایان به خلق اثری بی‌بدیل می‌انجامد.برای اطلاع از  مرکز اجرای طراحی نما به سایت مراجعه کنید.

عوامل موثر بر طراحی نما

دلایل مهم در طراحی نما

در ادامه می‌توانید چند دلیل مهم را که در نمای خارجی ساختمان و طراحی آن موثر هستند مطالعه کنید:

  • مشتری: او همان فردی است که طراحی طبق نظر وی انجام می‌شود. مشتری به طراح مراجعه می‌کند تا آن‌چه در ذهن خود دارد را پیاده کند. از همین رو طراحی نما تا حد زیادی وابسته به خواسته‌ی مشتری است. سلیقه‌ی مشتری مبنای کار طراحی است اما در این مسیر بسیاری از افراد از طراح نیز مشورت می‌گیرند.
  • قوانین و مقررات: نظارت‌ها و قوانین و مقررات موجود همیشه از عوامل موثر بر طراحی نما به شمار می‌روند. طراحی باید با ضوابط شهری و قانون‌های مدون در هر کشور هم‌خوانی داشته باشد و هیچ تناقضی میان آن‌ها مشاهده نشود.
  • فرهنگ: بافت هر کشور یا حتی شهر با توجه به فرهنگ حاکم بر آن محدوده متفاوت است. به همین دلیل می‌توان نقش فرهنگ را در طراحی و شکل ظاهری ساختمان‌ها موثر دانست.
  • توجه به محیط و مصالح: شرایط آب و هوایی و جغرافیایی نظیر دما، رطوبت، وزش باد و ... مسائلی هستند که همواره در طراحی نما باید به آن‌ها دقت شود. مواد و مصالح باید تناسبی کامل با شرایط اقلیمی داشته باشند.برای  انجام طراحی نمای کلاسیک به سایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا مراجعه کنید.
  • ابعاد ساختمان: اندازه‌ی زمینی که ساختمان قرار است در آن‌جا ساخته شود بر طرح نمای ساختمان اثر می‌گذارد. ارتفاع ساختمان نیز به همین میزان مهم است. هم‌چنین ساختمان‌های اطراف و خانه‌های مجاور نیز ممکن است گاه طراحی را با محدودیت‌هایی مواجه کنند. توجه به تمام این مسائل در پروسه‌ی طراحی امری ضروری به شمار می‌آید.
  • هزینه: میزان بودجه‌ای که برای طراحی نما در نظر گرفته می‌شود مشخص‌کننده‌ی کلیت کار است. طرح اصلی، پیکربندی ساختمان، انتخاب نوع مصالح و توجه به جزئیات، همگی مسائلی هستند که ارتباطی مستقیم با میزان هزینه دارند.

 

شماره همراه : 09125754921 

شعبه یک : تهران-ولنجک-انتهای خیابان یمن-پلاک ۱۹-طبقه دوم

شماره تماس : 22172068   22172069

 شعبه دو : تهران-همت غرب-خیابان شهید کبیری طامه-جنب بانک پاسارگاد-پلاک 3-واحد 2            شماره تماس : 44274146 - 44890732

ایمیل info@hiradana.com

شعبه ارومیه : خیابان درستکار . ابتدای خیابان طوبی پلاک 30   شماره تماس : 04433437314    09141409561

و سایر شهرهای کشور ایران عزیز

فکس :  44274146-021 

 از شبکه های اجتماعی ما در تلگرام و اینستاگرام دیدن فرمایید

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 645
نمایش همه
علاقه مندی ها ()